طرح ملی «ایران قوی» انگیزه‌بخش بچه‌های مسجد در شرایط کرونایی است

طرح ملی «ایران قوی» انگیزه‌بخش بچه‌های مسجد در شرایط کرونایی است

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹
محتشم با اشاره به فعالیت کانون آل یاسین مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در مبارزه با کرونا و خدمات مومنانه، گفت: اجرای طرح ملی «ایران قوی» در شرایط کرونایی کشور، موجب تشویق و ترغیب بچه‌های مسجد به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌شود.

«محمدمهدی محتشم» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری «آل یاسین» مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان پردیس پس از شیوع بیماری کرونا تاکنون، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا اگر چه آسیب ها و بحران هایی را به وجود آورد، اما برکاتی هم به همراه داشت از جمله آنکه همدلی میان مردم را افزایش داد. از زمان آغاز این بحران مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تعطیل نشد و بچه های کانون فرهنگی هنری آل یاسین در چند نوبت با برپایی ایستگاه های سلامت اقدام به ضدعفونی معابر، خیابان ها و اجرا رزمایش مواسات و کمک های مومنانه و ارایه خدمات اجتماعی به خانواده های کم برخوردار کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آل یاسین مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان پردیس بیان کرد: گروه سرود و مکبرین کانون در مناسبت های مختلف با توجه به شرایط کرونا اجرای سرود در سطح شهرستان کردند، به طوری که در ماه محرم با راه اندازی کاروان «سفیر عاشورا» به مدت 20 روز برای قدردانی از خدمات مدافعان سلامت و گروه های جهادی اجرای سرود داشتند.

 

وی با اشاره به برنامه ها و رویکردهای این کانون فرهنگی هنری قبل از بحران کرونا، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، تئاتر، نمایش، سرود و تهیه مستند و فیلم از جمله برنامه هایی است که در این کانون مسجدی دنبال شده است. علاوه بر آن برپایی محافل انس با قرآن کریم، آموزش قرآن، اجرای برنامه های اعتقادی، اخلاقی، بصیرتی و آموزش سواد رسانه ای از دیگر برنامه های این کانون بوده است.

 

محتشم با اشاره به حضور فعالانه نوجوانان و جوانان در برنامه های این کانون قبل از بحران کرونا گفت: بسیاری از فعالان کانون فرهنگی هنری آل یاسین از رتبه های برتر کنکور سراسری هستند، که اکنون از حضور آنها برای مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی دانش آموزان عضو کانون به صورت رایگان استفاده می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آل یاسین با اشاره به رویکردها و برنامه های این کانون در محور فعالیت های اجتماعی گفت: کانون آل یاسین در این محور با اجرای برنامه هایی همچون دوره های مشاوره، سبک زندگی، اردویی، گردشگری توانست مخاطبان بسیاری را جذب برنامه های کانون کند، ضمن اینکه آموزش و توانمندسازی، برگزاری دوره های فنی و حرفه ای، آموزش زبان انگلیسی، انواع آموزش های رايانه ای از دیگر برنامه های این کانون در این محور است.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی «ایران قوی» گامی اثرگذار در شناساندن نیروهای فعال در مساجد است، خاطرنشان کرد: جوانان به عنوان آینده سازان کشور در تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدن به ایران قوی نقش اثرگذاری دارند و اجرای این طرح هم می تواند موجب تشویق و ترغیب بچه های مسجد به انجام فعالیت های فرهنگی و هنری و پیشرفت فعالیت های آنها شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 40