بیش از ۵۰ درصد کانون های فارس، در مناطق روستایی هستند

بیش از ۵۰ درصد کانون های فارس، در مناطق روستایی هستند

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی گفت: در فارس بیش از ۵۰ درصد کانون ها در روستاها و مناطق کمتر برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (دوشنبه 22 دی) در جلسه ویدئو کنفرانس طرح ملی «ایران قوی» که با حضور رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «فهما» برگزار شد، گفت: آنچه که در رابطه «فهما» و «ایران قوی» باید گفت اینست که کار به خوبی شکل گرفته و تمام کارشناسان با تمام توان در این طرح حضور یافتند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به کمتر مسجدی در سطح کشور وجود دارد که در تمام فعالیت های فرهنگی به صورت قوی ورود پیدا کرده باشد، تاکید کرد: در فارس بیش از 50 درصد کانون ها در روستا ها و مناطق کمتر برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در محیط مسجد کار کردن، ممکن است آمار ضعیف باشد ولی ما سعی می کنیم آمارهای واقعی را اعلام کنیم، افزود: مدیران کانون ها باید عادت کنند که مطالب را خودشان در سامانه «بچه های مسجد» وارد کنند و اگر بنا باشد کانون ها عادت کنند که ما کار آنان را انجام دهیم مرتب این شکل ادامه می یابد.

حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که ضعف رابطین یکی از مسائلی است که روی داده است، رابط هیچ گاه آنگونه که مد نظر ماست فعالیت کند، اظهار کرد: همکاری ها، همکاری های ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه فارس با 36 شهرستان و بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، باید بر اساس تناسب آمار شهرستان ها و کانون های خودش ظرفیت سنجی شود، تاکید کرد: در رتبه بندی «ایران قوی» باید تناسب تعداد کانون ها و تعداد شهرستان های یک استان هم در نظر گرفته شود که برخی از استان ها با یکصد کانون و چند شهر در رتبه های بالا قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این کانون ها برای 18 اسفند شوق داشتند، تاکید کرد: سرانه های حذف شده باعث شده تا توجه برخی کانون ها ثبت در سامانه را کمتر انجام دهند اما کار را به خوبی انجام می دهند.

وی در پایان گفت: هیچ جایگاهی برای ثبت کانون ها در سایت ایجاد نشده است که لازم است این موضوع هم باید روی سایت قرار گیرد.

پایان پیام/ 130