تجلیل از خانواده شهدای مسیحی و آشوری در هفدهمین هفته از «سه‌شنبه‌های تکریم»

تجلیل از خانواده شهدای مسیحی و آشوری در هفدهمین هفته از «سه‌شنبه‌های تکریم»

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹
هفدهمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، با تجلیل از خانواده دو تن از شهیدان ارمنی و آشوری استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، هفدهمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با تجلیل از خانواده شهیدان «ساکو مجنونیانس» و «سرگون اکویانس  بالانجی» از شهدای شاخص اقلیت‌های دینی شهرستان ارومیه در دوران هشت سال دفاع مقدس، 23 دی ماه با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و طی برقراری ارتباط زنده تصویری با استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

 

همچنین در جریان تجلیل از خانواده این دو شهید از اقلیت های مذهبی در استان آذربایجان غربی، کشیش آشوریان شرق، رئیس شورای انجمن آشوریان، رئیس شورای خلیفه جرئی ارامنه نیز حضور دارد.

 

این گزارش می افزاید: شهید سرگون آکویانس بالانجی از شهدای اقلیت آشوری کشور بود که در جریان بمباران هواپیماهای دشمن بعثی در سال 1364 جام شهادت را نوشید. همچنین شهید ساکو مجنونیانس از اقلیت های ارمنی ساکن در ارومیه بود؛ او که دوران تحصیل خود را به عنوان دانش‌آموز سپری می کرد در بمباران هوایی جنگنده های عراقی در سال 1365 به شهادت رسید؛ از این رو «ادیک مجنونیانس» پدر این شهید به یاد فرزندش به عنوان خیر مدرسه ساز استان آذربایجان غربی اقدام به ساخت مدرسه کرد. 

 

گفتنی است این آیین ساعت 10 صبح برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند از اینجا وارد نشست شوند. 

پایان پیام/ 9