تقدیر از خانواده شهدای شاخص اقلیت‌های دینیِ ارومیه در سه‌شنبه‌های تکریم

تقدیر از خانواده شهدای شاخص اقلیت‌های دینیِ ارومیه در سه‌شنبه‌های تکریم

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹
هفدهمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با هدف تقدیر از مقام شهدای شاخص اقلیت‌های دینی شهرستان ارومیه و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد فهما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، هفدهمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با تجلیل از خانواده شهیدان «ساکو مجنونیانس» و «سرگون اکویانس بالانجی» از شهدای شاخص اقلیت‌های دینی شهرستان ارومیه در دوران هشت سال دفاع مقدس امروز (سه شنبه، 23 دی ماه) با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، مشاور وزیر و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و طی برقراری ارتباط زنده تصویری با استان آذربایجان غربی برگزار شد.

 

نکته مهم در این جلسه این بود که دکتر صالحی و دکتر ارزانی در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی، سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، ناحیه مقاومت بسیج ارومیه و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی و خانواده دو شهید شاخص از اقلیت های مذهبی در کلیسای شرق آشور حضور داشتند تا به این صورت این جلسه مهم و ارزشمند در کلیسا به عنوان خانه خدا برگزار شود.

 

نکته مهم دیگر درباره این جلسه اعلام خبر رونمایی از کتاب تفصیلی شهدای ادیان توحیدی در ایران اسلامی در روز 21 بهمن ماه امسال و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی است. تفاوت این کتاب با کتاب های دیگر در این حوزه، در این زمینه است که به گفته حجت الاسلام دکتر ارزانی در این کتاب به صورت تفصیلی و با ذکر مشخصات و درج عکس شهدای اقلیت های مذهبی که در دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند، یاد می شود.

 

یادآور می شود، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «فهما» با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با شروع دهه کرامت طرح ملی «سه شنبه های تکریم» را برای اجرا در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز می کند.

 

این طرح به عنوان یک رویداد محله محور و خانواده بنیان با استفاده از ظرفیت های خودجوش و با لحاظ اقتضائات محلی با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت محترم مسجد اجرا می شود.

 

 

پایان پیام/ 397