فعاليت كانون‌هاي مساجد در مناطق روستايي قابل تقدير است

فعالیت كانون‌های مساجد در مناطق روستایی قابل تقدیر است

تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۸
محمدپور گفت: پتانسيل بسيار بالايي در كانون‌هاي مساجد وجود دارد كه بايد جايگاه اين نهاد مشخص و شناسانده شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور «محمد محمدپور» در نشست هم‌اندیشی شورای مشورتی مدیران ستادهای استانی کانونهای مساجد منطقه 5 کشور که در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: پتانسیل بسیار بالایی در کانون های مساجد وجود دارد که باید جایگاه این نهاد مشخص و شناسانده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به کانونهای مساجد خاطرنشان کرد: باید به سمت احیای کارکرد حقیقی مساجد در مناطق شهری و روستایی حرکت کنیم، که نقش کانون های مساجد در این زمینه بسیار مهم است.

 

محمدپور با تأکید بر این‌که کانون های فرهنگی هنری مساجد با جامعه مخاطب بسیار وسیعی روبه‌رو هستند، افزود: حضور جوانان مسجدی، کم‌توقع، مؤمن، متدین و همچنین نیروهای افتخاری در بطن کانونهای مساجد یکی از مهم‌ترین ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

 

وی با بیان این‌که فعالیت گسترده کانون های فرهنگی هنری در مساجد روستایی یکی از شاخص های ارزشمند در ارزیابی فعالیت کانون‌های مساجد محسوب می شود، گفت: این امر در شناسایی، تقویت و ارتقای استعدادهای کمتر دیده شده در مناطق روستایی بسیار قابل توجه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در حوزه عشایری و اوقات فراغت خاطرنشان کرد: ورود فعالان کانون های مساجد به حوزه اشتغال و کارآفرینی در مناطق عشایری و روستایی امری لازم در شرایط امروز جامعه است.

 


پایان پیام/