هدف ما جذب حداکثری به کانون‌ها است/بسیاری از بچه‌های دیروز مسجد امروز خادمان اسلام و نظام هستند

هدف ما جذب حداکثری به کانون‌ها است/بسیاری از بچه‌های دیروز مسجد امروز خادمان اسلام و نظام هستند

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی تاکید کرد: ما درپی تاثیر حداکثری هستیم اما هر تعدادی را به مسجد جذب کنیم، ارزشمند است. بسیاری از بچه‌های دیروز مسجد امروز خادمان اسلام و نظام هستند. فعالیت‌های ما بدون اخلاص، نتیجه‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، دومین گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، عصر امروز سه‌شنبه 23 دی ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس و «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما برگزار شد.

 

در این گردهمایی که با برقراری ارتباط زنده تصویری با استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و جنوب کرمان همراه بود، گزارشی از فعالیت های هر استان در طرح ملی ایران قوی ارایه شد.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در این گردهمایی با اشاره به شبکه بی نظیر بچه های مسجد در کشور، اظهار کرد: هیچ نهادی دیگری را سراغ نداریم که در سطح شهرها و استان ها اینچنین ورود کرده و 25 هزار کانون خالصانه و بدون دریافت اعتبار و بودجه ای مصوب در حال تلاش و فعالیت مداوم و موثر باشند.

 

رئیس ستاد فهمای کشور با اشاره به اجرای طرح ملی «ایران قوی»، تصریح کرد: برخی این سوال را داشتند که نمی شود کانون ها در همه رشته ها و محورها فعال باشند و 20 هزار امتیاز را دریافت کنند که برای رفع این مشکل، رواق های دوازده گانه را تعریف کردیم تا به تناسب تخصص ها کانون ها در رواق ها تقدیر شوند البته بعد از آن از کانون های برتر در گروه ها نیز تقدیر می شود.

 

وی ادامه داد: بحث آسان سازی ورود به سامانه بچه های مسجد و حضور در این زیست بوم مجازی به راحتی نیز مورد توجه قرار گرفته و من که شخصاً عضو یکی از کانون ها هستند و به آسانی ورود می کنم.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی با اشاره به رتبه استان های حاضر در این گردهمایی در طرح ملی «ایران قوی»، ابراز کرد: این رتبه ها در مجموع است، و در رواق ها و گروه ها فرق می کند.

 

حجت الاسلام دکتر ارزانی در ادامه بیان کرد: اگرچه فهما زیست بوم بچه های مسجد است اما این به معنی توجه داشتن به همه نیازهای بومی منطقه ای آنها نیست بلکه به تناسب اقتضائات و شرایط طرحی تعریف می شود مثل ایران قوی که امسال محور فعالیت کانون های مساجد است.

 

رئیس ستاد فهمای کشور تاکید کرد: برای افزایش رتبه ها باید شبکه رابطین فهما جدی گرفته شود و فعال شوند مدیران ستادی باید با رابطان مرتبط شوند و صادقانه درباره میزان بودجه ها و حمایت های مادی با آنها سخن بگویید.

 

وی افزود: کمبودهای مالی نباید مانع از حرکت و فعالیت نباشد. پیامبر اکرم(ص) آموزه های الهی را عرضه می کردند و عده ای به تناسب استعداد، سلمان و مقداد شدند. شما همه تلاش تان را انجام دهید و ظرفیت ها را احصاء کنید، آنچه شما را موفق می کند ایمان و اعتقاد به کار است ایران قوی شعار ما است و پای آن ایستاده ایم.

 

حجت الاسلام دکتر ارزانی در پایان خاطرنشان کرد: ما درپی تاثیر حداکثری هستیم اما هر تعدادی را به مسجد جذب کنیم، ارزشمند است. بسیاری از بچه های دیروز مسجد امروز خادمان اسلام و نظام هستند. فعالیت های ما بدون اخلاص، نتیجه ای ندارد: «صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ»‌.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9