برنامه مراسم عزاداری مساجد رشت در ایام فاطمیه

برنامه مراسم عزاداری مساجد رشت در ایام فاطمیه

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹
بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه‌(س)هر ساله در دهه اول و دوم فاطمیه برگزار می‌شود و بر همین اساس مجلس عزاداری در مساجد، هیئت‌ها و اماکن مذهبی شهرستان رشت دایر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در سراسر گیلان در هیئات و مساجد مراسم عزاداری برگزار می کنند. گرچه امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس و لزوم پرهیز از تجمعات این مراسم‌ها محدود و یا با جمعیت اندک برگزار می‌شود.

 

در این گزارش برنامه‌های هیئت‌ها و مساجد در برخی مناطق شهرستان رشت در این ایام را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

 

مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حجت در مسجد امام حسن عسکری(ع) پل تالشان برگزار می‌شود. این مراسم با نوای شهریار فیروزان چهارشنبه( ٢۴ دی) همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دایر خواهد شد.

 

مسجد امام رضا(ع) گلسار نیز به مدت سه شب میزبان عزاداران فاطمی با سخنرانی حجت‌الاسلام«سیداکبر حسینی» است. این مراسم به همت هیئت روضات الحسین از جمعه(۲۶ دی)ساعت ۷:۳۰ عصر با مداحی سیدمحمدرضا مومنی و قرائت شعر مجتبی حاذق آغاز می‌شود.

 

حرم مطهر خواهر امام(ع) نیز مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) فاطمیه دوم را همراه با یادواره شهدای سادات برگزار می‌کند. همچنین صبح‌ روز شهادت  ویژه برنامه «سوگواره یاس نبوی» با سخنرانی آیت الله «رمضانی» نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و مداحی «جواد کامرانی» و «محسن کاشفی» در ساعت ۱۰ صبح در این حرم مطهر دایر است.

 

در بقعه متبرکه دانای علی نیز مراسم ویژه ایام فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام «اولاد وطن» و مداحی «حسین نصرالله زاده» از جمعه(26 دی) به‌مدت سه روز برگزار می‌شود.

 

کانون شهید هادی خوش‌خلقت نیز مراسم عزاداری فاطمیه دوم را با سخنرانی حجت‌الاسلام «مهدوی» در مسجد صاحب الزمان(عج) بلوار شهدای گمنام دایر می‌کند. مداحی حاج سیدکاظم موسوی و کربلایی مصطفی خوش خلقت از بخش‌های این سوگواری است که از سه‌شنبه(۲۳ دی) به مدت پنج شب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

 

مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نیز به همت کانون فرهنگی هنری شهید همت میزبان عزاداران فاطمی از پنج‌شنبه(۲۵) به مدت سه شب یا سخنرانی حجت‌الاسلام ایران عقیده است.

 

در مسجد شهدای دیانتی نیز روضه عزای حضرت فاطمه(س) همراه با اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی برپا می‌شود. سخنرانی حجت‌الاسلام ایزدپناه و مداحی مداحان اهل بیت(ع) از برنامه‌های این روضه به مدت پنج شب است.

 

حسینیه حضرت رقیه(س) رشت نیز ویژه مراسم فاطمیه دوم را با سخنرانی حجج الاسلام «دغانلو» از تهران و «سید حسین محبتی» برگزار می‌کند. این مراسم به همت لشکریان حضرت زینب(س) با مداحی «اصلان رمضانی»، «امین قدیم»، «سیدحامد حسینی» و «مصطفی سلیمی» از یک‌شنبه(۲۸ دی) به مدت سه شب تا (۳۰دی) ساعت ۲۰:۴۵ برگزار می‌شود.

 

 

پایان پیام/ 84