تقدیر رئیس ستاد فهما از کانون‌های پیشتاز در طرح ملی «ایران قوی»/ انگیزه قوی بچه‌های مسجد برای رشد و برتری

تقدیر رئیس ستاد فهما از کانون‌های پیشتاز در طرح ملی «ایران قوی»/ انگیزه قوی بچه‌های مسجد برای رشد و برتری

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی در تماس تلفنی از تلاش‌ کانون‌های «فاطمیه» و «معراج الصالحین» که موفق به کسب امتیاز بیش از ۱۵ هزار در طرح ملی ایران قوی شده‌اند، تقدیر کرد. این تماس به گفته مدیران کانون‌ها به بچه‌های مسجد برای تداوم فعالیت‌ها انگیزه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملی «ایران قوی» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) از هفته گرامیداشت دفاع مقدس آغاز شده و تا 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ادامه دارد. طراحی شبستان های سه گانه فرهنگ، هنر و نوآوری و رواق های دوازده گانه از ابتکارات این طرح است که فرصت بروز استعدادهای بچه های مسجد در عرصه های مختلف را می دهد.

در سومین هفته از دی ماه دو کانون فرهنگی هنری «معراج الصالحین» از استان اصفهان، شهرستان کاشان با امتیاز 15200 و «فاطمیه» از استان گیلان شهرستان صومعه سرا با امتیاز 15560 توانسته اند نام خود را در سامانه بچه های مسجد به عنوان برترین ها ثبت کنند. این برتری و این عزم و اهتمام، از سوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد فهمای کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق تماس تلفنی مورد تقدیر قرار گرفت.

 

«علی آبیاتی» درباره فعالیت های کانون فرهنگی هنری «معراج» در طرح ملی ایران قوی، اظهار کرد: فعالیت های کانون در دو بخش خواهران و برادران که هر بخش بین 200 تا 250 عضو دارد، دنبال می شود. در بخش خواهران عمده فعالیت ها در عرصه های هنری متمرکز است و در بخش برادران فعالیت ها ناظر به عرصه های فرهنگی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «معراج الصالحین» (واقع در شهرستان کاشان) تصریح کرد: برادران عضو کانون در عرصه های نمایش، سرود و تولیدات چندرسانه ای و فیلم فعال هستند چنان تا کنون نزدیک به 20 فیلم کوتاه با موضوعاتی همچون بانکداری اسلامی، اخلاق و ... توسط گروه رسانه ای «معراج» ساخته و در فضای مجازی بارگذاری شده است.

 

وی ادامه داد: یک تهیه کننده، یک کارگردان و یک فیلمنامه نویس با این گروه همکاری می کنند. فیلم های تولیدی بچه های مسجد ما بین 10 تا نهایتا 20 دقیقه است که در صفحه مجازی کانون قابلیت لود و تماشا دارد. علاوه بر این، کلیپ های قوی رسانه ای همچون «غدیری شدن» که به طرح ملی ایران قوی عرضه شده، «منتظران دروغین» درباره ریاکاران، «ثامن» درباره امام رضا(ع) و ... نیز به همت فعالان کانون فرهنگی هنری «معراج الصالحین» تولید شده است.

 

آبیاتی درباره دیگر فعالیت های فرهنگی هنری این کانون برتر ابراز کرد: فعالیت گروه سرود «فانوس»، گروه تئاتر «معراج»، گروه رسانه ای قوی که 5 تدوینگر زبده کاشان با آن همکاری می کنند و توانسته در سطح شهرستان و استان درآمدزایی کند، فعالیت در حوزه قلم و نوشتار و انتشار مجلاتی همچون مجله گزارش تابستانه سال 99 و ... نیز در این کانون انجام می شود و به کسب امتیاز بالا در طرح ملی «ایران قوی» به ما کمک کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «معراج الصالحین» افزود: البته هنوز فعالیت کانون در رواق کارآفرینی را برای کسب امتیاز براگذاری نکرده ایم، چون کانون خیاط خانه ای را راه اندازی کرده که شاغلان در آن مخارج خانواده را در آن تامین می کنند.

 

وی تاکید کرد: همه این فعالیت ها در حالی است که میانگین سنی اعضای کانون بین 22 تا 23 سال است و نزدیک به 50 نفر مسئول و مربی کانون زیر 25 سال سن دارند.

 

آبیاتی با اشاره به تماس تلفنی حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی، خاطرنشان کرد: این تماس از جانب ایشان برای بیان خداقوت به بچه های مسجد و تقدیر از آنها بود، تماس بالاترین شخص ستاد فهما با ما به عنوان کانونی شهرستانی که در گذشته دیده نمی شدیم، بسیار انگیزه بخش است و برای استمرار کار به ما روحیه می دهد.

 

بنابر این گزارش، «طبایی» نیز درباره فعالیت های کانون فرهنگی هنری «فاطمیه» که سبب کسب امتیاز بیش از 15 هزار در کتوسط آن در طرح ملی «ایران قوی» شده است، اظهار کرد: فعالیت های قرآنی، سرود و دیگر عرصه های فرهنگی محور کار این کانون است. در این راستا حلقه های تربیتی را به صورت هفتگی برگزار می کنیم و تلاش داریم بچه های مسجد در کنار فعالیت های فرهنگی هنری پیشرفت تحصیلی نیز داشته باشند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «فاطمیه» ادامه داد: این کانون در همه رواق های طرح ملی «ایران قوی» حضور دارد و می کوشد در کنار حفظ امتیاز کسب شده، روند افزایش آن را نیز ادامه دهد.

 

وی با اشاره به عضویت 956 نفر در این کانون فرهنگی هنری، تصریح کرد: در نخستین رویداد ملی فهما در سال گذشته مقام دوم شهرستانی را کسب کردیم و در استان هم جزء رتبه های فعال بودیم. اگرچه

در ایام کرونا فعالیت های ما تحت شعاع قرار گرفته اما فعالیت ها را در فضای مجازی و از طریق پیام رسان های داخلی دنبال می کنیم.

 

طبایی با اشاره به تماس رئیس ستاد فهما و تقدیر از فعالیت های کانون در طرح ملی «ایران قوی»، گفت: تماس و پیگیری شخصی حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی برای ما امیدبخش و انگیزه ساز است و این افق را پیش روی ما می گشاید که به این میزان اکتفا نکنیم و درصدد فعالیت های بهتر و بیشتر باشیم.

 

طبایی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از شروع طرح ملی ایران قوی، بچه های مسجد آشنایی با آن نداشتند اما بعد از آغاز اجرا و تبیین و معرفی آن، علاقمند به شرکت شدند. به منظور تشویق آنها سازوکارهای تشویقی نیز در نظر گرفته ایم. البته رتبه کسب شده به بچه ها انگیزه و اشتیاقی برای مشارکت پرشور و همراهی بیشتر را می دهد.

پایان پیام/ 9