کانون‌هاي رابط در اجراي طرح ملي ايران قوي نقش مهمي ايفا مي‌کنند

کانون‌های رابط در اجرای طرح ملی ایران قوی نقش مهمی ایفا می‌کنند

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني، در جريان برگزاري سومين گردهمايي مديران ستادي و استاني ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، با اشاره به روند برگزاري طرح ملي ايران قوي در سراسر کشور اظهار کرد: در پيشبرد بهتر فعاليت‌هاي مرتبط با اين طرح، کانون‌هاي رابط نقش مهمي ايفا مي‌کنند.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، سومین مرحله گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، عصر امروز چهارشنبه 24 دی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس و «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما برگزار شد.

در این گردهمایی که با برقراری ارتباط زنده تصویری با استان‌های تهران، قم، قزوین، البرز، مرکزی و سمنان (منطقه 1) همراه بود، گزارشی از فعالیت های هر استان در طرح ملی ایران قوی ارائه شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در این گردهمایی طی سخنانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های ستادهای استانی کانون‌های مساجد در سراسر کشور اظهار کرد: فضای ایجاد شده برای ستاد فهما و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ذیل این فعالیت ها ارتقا یافته است؛ اما یکی از مسایل مهم در راستای نیل به اهداف مجموعه تخصصی کردن فعالیت‌های بچه‌های مسجد است، البته این مساله به معنای این نیست که برای مثال در عرصه گرامیداشت مناسبت های مختلف یک کارویژه اختصاص دهیم و برایش رواق جداگانه ای تعریف کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: محور و تمرکز فعالیت‌های کانون‌های فهما بر ارایه برنامه و رویکردهای جذاب فرهنگی هنری ویژه نسل جوان است؛ برای مثال تعریف فعالیت‌های اردویی ذیل رواق‌ها انگیزه بخش بوده و می‌تواند در اجرای طرح ها موثر باشد.

وی در بخش دیگری از مباحث خود ضمن تاکید بر حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری برتر در طرح ملی ایران قوی، افزود: ما درصدد صدور مجوز روزانه برای کانون ها نیستیم. از زمانی که ستاد مجوز گرفته است برای کانون ها مجوز صادر می کند و این مجوزها تاریخ‌دار نیست؛ ضمن اینکه در اجرای طرح ملی ایران قوی کانون‌های رابط اهمیت بسزایی دارند و باید به آنها توجه شود و مدیران باید با رابطین خود در تعامل باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی تصریح کرد: امسال منطقه‌بندی را در اجرای طرح ملی ایران قوی اضافه کرده‌ایم که در پیشبرد اهداف و طرح‌ها بسیار موثر و مهم است و از منطقه برتر و رابطان برتر طرح تقدیر ویژه به عمل می آید؛ ضمن اینکه ما با همه مدیران ستادی در مشورت و تعامل هستیم و در پایان کار به الگویی واحد می رسیم.

وی گفت: رشد کانون‌های فهما در یک هفته گذشته در سامانه بچه‌های مسجد مطلوب بوده است اما انتظار داریم در 28 روز باقیمانده اجرای آن تلاش ویژه داشته باشید.

این گزارش می افزاید، در ادامه «مرتضی طاهریان» طی سخنانی اظهار کرد: اکنون دو کانون برتر در اجرای طرح ملی ایران قوی داریم که بیش از 15 هزار امتیاز کسب کرده‌اند که شامل کانون‌های فرهنگی هنری «فاطمیه» استان گیلان و «معراج الصالحین» استان اصفهان می شود که رئیس ستاد به صورت تلفنی از آنها تقدیر به عمل آوردند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما در پایان اظهار کرد: ذیل برگزاری طرح ملی ایران قوی، شهرستان‌های برتر تقدیر می شوند.