مراسم عزای فاطمی به همت کانون شهدای روستای سمچول بهشهر برگزار شد

مراسم عزای فاطمی به همت کانون شهدای روستای سمچول بهشهر برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹
مراسم عزای فاطمی و بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به همت کانون شهدای روستای سمچول بهشهر، در مسجد ملاصفرعلی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران از بهشهر، حجت‌الاسلام «محمد حیدری » امروز ( 25 دی) در مراسم عزای فاطمی و بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که به همت کانون شهدای روستای سمچول بهشهر در مسجد ملاصفرعلی برگزار شد، اظهار کرد: حب و دوستی با اهل بیت(ع)، مودتی است که باید در دل ما همواره وجود داشته و این محبت بیشتر شود.

 

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و فناوری مازندران با اشاره به انواع قدرت ها در جهان افزود: انواع قدرت در نظام هستی شامل قدرت الهی، قدرت انبیای الهی و پیامبر اکرم(ص)، قدرت ائمه اطهار(ع) و قدرت فاطمه زهرا(س) و قدرت علماست.

 

وی خاطر نشان کرد: فاطمه(س) یک تنه در برابر هیات حاکمه ایستاد و از ولایت دفاع کرد و این دفاع از ولایت باید در دستور کار همه ما باشد و از این بانوی دو عالم الگوبرداری شود.

 

حجت الاسلام حیدری گفت: فاطمه(س) قهرمانی بود که در دفاع از ولایت هیچ گاه از موضع خود پایین نیامد و اگر فاطمه نبود شیعه نبود و امروز همه ما شیعیان مدیون فاطمه(س) هستیم.

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از ایشان به عنوان فردی متواضع، دیندار و یاور مظلومان نام برد که این ویژگی های ایشان را محبوب کرد.

 

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و فناوری مازندران تصریح کرد: حاج قاسم با دوری از تعلقات دنیوی به این مقام والا رسید و به نوعی شهید بود که شهید شد.

وی با اعلام اینکه اربعین سردار فخری زاده هم در این ایام واقع شده است، خاطر نشان کرد: این دانشمند هسته ای شخصیتی علمی، خداشناس و متفکر بود و مومن بودن، اهل تحجد بودن و توان مدیریت بالا ایشان را کم نظیر و محبوب کرده بود.

 

حجت الاسلام حیدری گفت: با نکوداشت نام و یاد علامه مصباح یزدی گفت: این عالم بزرگوار، حکیم، مجاهد، متفکر و مدیری برجسته بود که در تربیت شاگردانی انقلابی تلاش وافر داشت و اکنون هم حق حیات فکری و عقلی از حوزه و دانشگاه دارد.

وی یادآور شد: معنویت و مظلومیت آیت الله مصباح یزدی مهم است و باید به این موارد پرداخته شود و عرفان اصیل اسلامی ایشان به جامعه شناسانده شود.

 

به گزارش شبستان، همزمان با قرار گرفتن در آستانه شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا(س)، مراسم سوگواری ایام فاطمیه، بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و اربعین سردار فخری زاده و مراسم ختم علامه مصباح یزدی به همت کانون شهدای روستای سمچول و با همکاری حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) بهشهر و موسسه خیریه علمی، فرهنگی و دینی خاتم الانبیاء بهشهر برگزار شد.

 

مراسم بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به همت کانون شهدای روستای سمچول بهشهر، روز پنجشنبه 25 دی ماه در مسجد ملاصفرعلی بهشهر با نوای سید محمدعلی سیدی و با سخنرانی حجت‌الاسلام حیدری ، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و فناوری مازندران برگزار شد.

پایان پیام/ 175