چادر وصله دار حضرت زهرا (س) نماد بی توجهی به دنیا

چادر وصله دار حضرت زهرا (س) نماد بی توجهی به دنیا

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹
حسینی نیک گفت: چادر وصله دار حضرت زهرا س) نمادی از بی توجهی به مظاهر و خواسته های لذت بخش دنیوی و حفظ ارزش های انسانی بود.

«سید محمد حسینی نیک» امروز جمعه (۲۶ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: چادر وصله دار حضرت زهرا (س) نمادی از بی توجهی به مظاهر و خواسته های لذت بخش دنیوی و حفظ ارزش های انسانی بود؛ چرا که او هر چند همه امکانات تفاخر و برتری را داشت، ولی با فطرت خداجوی خود و چراغ هدایت نبوی از دست دزدان ارزشها، به ریسمان خدایش چنگ زده بود.

 

مدیر کانون فرهنگی محبین الائمه مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س)، افزود: حضرت زهرا (س) چنین درخواست می کرد که «خداوندا من از تو هدایت و تقوی، بی نیازی و عفاف و عمل به آن چه که تو دوست داری و خشنود می شوی را می خواهم»، تا رنگ خدایی و اوج عزت انسانی و سرچشمه آن را به بشریت نشان دهد.

 

حسینی نیک، در ادامه اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) این ستاره زمینی را زهرا نامیدند؛ زیرا که در محراب عبادتش برای اهل آسمان ها می درخشید، آنگونه که ستارگان برای اهل زمین می درخشند، ولی افسوس که اهل زمین چه زود نور وجودش را مظلومانه خاموش کرده و عالمیان را از درخشش محروم ساختند.

 

مدیر کانون فرهنگی محبین الائمه، یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا (س) هر چند از همه نظر الگویی واقعی و کامل برای همه بشریت است،  ولی از آن نظر که همجنس زنان است دختری نمونه، همسری شایسته و مادری بی نظیر و سزاوار پیروی است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اصول و قوانین حاکم بر رفتار آن حضرت را می توان در شکلی متناسب با شرایط زمان و مکان، در زندگی جاری کرد، به گونه ای که روح عمل یکسان، ولی شکل و کالبد متفاوتی داشته باشد. مثلا ظاهر و نوع پوشش در اقوام مختلف متفاوت بوده ولی قانون و حدود شرعی در آنها رعایت شده است.

 

پایان پیام/ 630