اجتماع دسته‌های عزاداری مساجد و هیئت‌های مذهبی در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س)

اجتماع دسته‌های عزاداری مساجد و هیئت‌های مذهبی در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س)

تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام فردوسی با اشاره به اجتماع و عزاداری پرشور مسجدی‌ها برای سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: دسته‌های عزاداری مساجد و هیئت‌های مذهبی شرق تهران، در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) در میدان نبوت تجمع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد تقی فردوسی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه الحمدالله مراسم سوگواری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) هر سال وسیع تر از سال گذشته برگزار می شود، اظهار کرد: برپایی دسته جات عزاداری در مناطق مختلف شهرهای کوچک و بزرگ و تشبیه شدن سوگواری فاطمی به عاشورای شهادت امام حسین (ع) را نیز شاهد هستیم که حضور میدانی برخی از مراجع معظم تقلید و تاکید آنان بر برپایی عاشورایی فاطمیه در تحقق این حرکت عظیم بسیار موثر بوده است.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) (واقع در تهران، خیابان جانبازان شرقی، خیابان دردشت) افزود: مساجد و هیئت های مذهبی در شرق تهران و منطقه نارمک و گلبرگ، چند سالی است به منظور عظمت بخشیدن به عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز شهادت حضرت صدیقه کبری (س) در میدان نوبت (هفت حوض) تهران تجمع می کنند.

 

وی اضافه کرد: تجمع دسته های عزاداری مساجد و هیئت های مذهبی مناطق نارمک و گلبرگ تهران، امسال با همکاری شهرداری منطقه ۸ و در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) در میدان نبوت تهران برگزار می شود که تجمع در شب شهادت (27 دی ماه) از ساعت ۱۸  و ۳۰ دقیقه و در صبح روز شهادت، از ساعت ۱۰ صبح است.

 

فردوسی گفت: چهار ایستگاه فرهنگی و بهداشتی در چهار نقطه از میدان نبوت به منظور پخش کلیپ های مذهبی، توزیع بسته های فرهنگی و فروش ماسک و محلول ضد عفونی کننده با تخفیف، در روزهای 27 و 28 دی ماه با محوریت مساجد امام حسن مجتبی (ع) در خیابان جانبازان شرقی و مسجد النبی (ص) در هفت حوض برپا می شود.

 

وی یادآور شد: کارگروه برپایی اجتماع دسته جات عزاداری مساجد و هیئت های مذهبی شرق تهران به طرق مختلف به ویژه از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به مردم عزادار اعلام کرده اند که حتما نکات و موازین بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را در طول زمان برگزاری مراسم رعایت کنند.

پایان پیام/ 397