کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس میزبان عزاداران ریحانه النبی (س) شدند

کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس میزبان عزاداران ریحانه النبی (س) شدند

تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی با اشاره به برپایی مراسم سوگواری و روضه خوانی شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س)، گفت: این مراسم در دو دهه اول و دوم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است و تا شام غریبان ریحانه النبی (س) ادامه دارد.

حجت الاسلام «حسین امیدی» ضمن تشریح برنامه های ویژه ایام فاطمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: هرساله فاصله بین هر ۲ روایت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که به ایام فاطمیه معروف است، برنامه های مختلفی از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به شیوع بیماری ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: برنامه ها با شیوع این ویروس شرایط خاصی به خود گرفته و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده شرکت کنندگان از ماسک همراه است تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی، از سیاه پوش کردن مساجد در ایام فاطمیه خبر داد و افزود: برپایی موکب های عزاداری با توزیع چای، توزیع بسته های معیشتی و محافل روضه خوانی و قرآنی در فضای مجازی از دیگر برنامه های این ایام است.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه این برنامه ها در راستای طرح ملی «ایران قوی» شکل می گیرد، یادآور شد: مراسم های سوگواری و روضه خوانی در کانون های فرهنگی هنری تا شام غریبان حضرت زهرا (س) ادامه دارد.

 

پایان پیام/ 130