کمک مومنانه ۷ میلیارد تومانی به محرومان توسط مساجد منطقه هرندی تهران

کمک مومنانه ۷ میلیارد تومانی به محرومان توسط مساجد منطقه هرندی تهران

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام کارخانه با بیان اینکه مسجد «الهادی(ع)» با مشارکت مساجد منطقه هرندی بیش از ۷ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به محرومان این منطقه داشته است، گفت: تامین اجاره منازل و هزینه داروی بیماران بخشی از این خدمات است.

حجت الاسلام «محمدعلی کارخانه» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به  فعال سازی مساجد منطقه هرندی برای خدمت رسانی به محرومان، اظهار کرد: مساجد به عنوان سنگرها و پایگاه های مهم  فرهنگی، اجتماعی و معیشتی می توانند پناهگاهی برای مردم نیازمند و محروم باشند، همان گونه که در صدر اسلام مساجد چنین جایگاهی را داشتند.

 

 امام جماعت مسجد و مدیر کانون فرهنگی هنری الهادی(ع) (واقع در میدان شوش‌) بیان کرد: ما پس از شیوع بیماری کرونا سعی کردیم، برخی از مساجد این منطقه را که بیش از 16 سال بود، فعال نبودند، احیا و تقویت کردیم و برنامه های فرهنگی و اجتماعی و خدمت به مردم در منطقه هرندی با مشارکت این مساجد به صورت کار تشکیلاتی دنبال شود.

 

حجت الاسلام کارخانه با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بالغ بر هفت میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای خدمت رسانی به مردم از سوی مساجد منطقه هرندی صرف شده است، گفت: توزیع بسته های ارزاق، پرداخت اجاره خانه ها، توزیع غذای گرم، تامین هزینه های داروی بیماران و کمک به کارگران فصلی بخشی از خدماتی است که با مشارکت مساجد منطقه هرندی از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون انجام شده است.

 

امام جماعت مسجد الهادی(ع) به همکاری مساجد با بهزیستی در بحث کمک رسانی به معلولین اشاره کرد و گفت: تهیه لوزام التحریر برای 400 دانش آموز و تقدیر از 600 دانش آموز ممتاز، آموزش، آگاه سازی مردم از طریق شبکه های اجتماعی، بروشور، پوستر و پیامک بخش دیگری از فعالیت های صورت گرفته بوده است.

 

وی یادآور شد: همچنین، ایجاد اشتغال برای افراد بیکار و جویای کار، اشتغال زایی در بحث دوخت ماسک برای تعدادی از بانوان، سرکشی به خانواده شهداء، نیازمندان، بیماران و خانواده‌هایی که در اثر این بیماری اعضای خانواده را از دست داده اند، بخش دیگری از خدمات گروه جهادی مسجد الهادی(ع) پس از شیوع بیماری کرونا بوده است.

پایان پیام/ 40