«فهما» و «ایران قوی» مبنای برنامه ریزی های ستاد کانون های مساجد در سال آینده است

«فهما» و «ایران قوی» مبنای برنامه ریزی های ستاد کانون های مساجد در سال آینده است

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹
براتی ضمن تاکید بر جدی گرفتن طرح ملی «فهما» و «ایران قوی»، گفت: نگاه و برنامه ریزی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال آینده در بستر این طرح ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین براتی» پیش از ظهر امروز (29 دی ماه) در نشست با کارکنان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث تعداد کانون با توجه به فعالیت، در رتبه دهم کشوری قرار گرفته است.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهمای کشور پراکندگی کانون ها در مناطق روستایی و عشایری و فراهم نبودن زیرساخت ها در برخی مناطق کشور را از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: این مشکلات از جمله نگرانی های برخی از استان ها در راستای انجام مطلوب برنامه ها و فعالیت ها به شکل اصولی است.

وی ضمن تاکید بر اینکه متولیان باید در راستای حل این دغدغه ها گام بردارند، ادامه داد: تلاش ما بر این است تا مشکلات و موانعی که کانون ها و ستادهای استانی در کف میدان با آن روبرو هستند، به مرکز منتقل کنیم تا مشکلات به حداقل برسد.

براتی حوزه فرهنگ را پویا و در عین حال سیال دانست و اضافه کرد: این حوزه دارای متغییرهای بسیاری بوده و با زمان و ارتقاء زیرساخت ها تغییر پیدا می کند.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهمای کشور با اشاره به غنی بودن حوزه فرهنگ، خاطرنشان کرد: مساجد و کانون های فرهنگی و هنری علیرغم رشد کمی، از پیشینیه خوبی نیز برخوردار هستند.

وی ضمن تاکید بر جدی گرفتن طرح ملی «فهما» و «ایران قوی»، گفت: نگاه و برنامه ریزی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال آینده در بستر این طرح ها خواهد بود.

براتی یادآور شد: این کار به ما اعتماد به نفس می دهد که در حوزه ماموریت خود جهت کیفی سازی فعالیت ها، ارتقاء سطح کانون ها و اعضای کانونی گام برداریم.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهمای کشور خاطرنشان کرد: مشکلات زیرساختی در حوزه کانون ها مختص به یک استان نبوده بلکه در سایر شهرستان و استان ها گاهی این مشکلات مشاهده می شود.

وی به محرومیت ها و کسب رتبه خوب استان در طرح ملی «فهما» اشاره و تاکید کرد: با توجه به مشکلات باید در راستای جذب نوجوانان و جوانان در مساجد و کانون ها گام برداریم.

 

پایان پیام/ 82