ارسال ۶۰۰ اثر به جشنواره سرود «صدای انقلاب»/ افزایش مشارکت بچه‌های مسجد در دهه فجر

ارسال ۶۰۰ اثر به جشنواره سرود «صدای انقلاب»/ افزایش مشارکت بچه‌های مسجد در دهه فجر

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹
سعادتی با اعلام ارسال ۶۰۰ اثر به جشنواره سرود «صدای انقلاب»، گفت: این جشنواره در دو بخش شهری و روستایی تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد و اکنون مرحله انتخاب اولیه آثار برای عرضه به هیئت داوران را طی می‌کند.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری جشنواره سرود «صدای انقلاب»، اظهار کرد: این جشنواه با محوریت استان هرمزگان به عنوان معین رواق سرود در طرح ملی «ایران قوی» و در دو بخش کانون های شهری و روستایی در حال برگزاری است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: با توجه به درخواست کانون های روستایی برای رقابت در فضای عادلانه و متناسب با شرایط و اقتضائات‌شان مقرر شد در این جشنواره کانون های روستایی در بخشی جداگانه به رقابت بپردازند.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره در چهار محور ارائه شده برای طرح ملی «ایران قوی»، در حال برگزاری است، گفت: تا کنون نزدیک به 600 سرود به دبیرخانه رسیده و پیش بینی می شود تا 22 بهمن ماه که مهلت شرکت در این جشنواره است و به تناسب دهه فجر انقلاب، تعداد آثار ارسالی افزایش بیابد.

 

سعادتی در ادامه بیان کرد: به منظور جلوگیری از انباشت آثار و تاخیر در داوری ها، مرحله انتخاب اولیه را در ستاد فهما آغاز کرده ایم تا آثار دارای قابلیت حضور در مرحله داوری نهایی، با حضور خبرگان این عرصه انتخاب و به هیئت داوران جشنواره تحویل داده شوند.

 

وی ابراز کرد: داوری نهایی آثار بعد از 22 بهمن آغاز می شود و در صورت برگزاری همزمان اختتامیه این جشنواره با آئین پایانی طرح ملی «ایران قوی» 18 اسفندماه برگزار می شود.

 

سعادتی درباره جشنواره سرود «سردار آسمانی» نیز بیان کرد: مرحله انتخاب آثار برای داوری درحال انجام است و بعد از تعیین برترین ها، گروه های برگزیده در مراسمی محدود در کرمان در جوار مزار حاج قاسم تقدیر می شوند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «طنین»، گفت: این جشنواره با محوریت استان گلستان در حال برگزاری است و توانسته کل سینمای کوتاه کشور را درگیر کند. در بخش های کانون، روستا و عشایر و آزاد آثار ارسالی قابل رقابت با جشنواره های ملی است.

 

وی با اشاره به پایان مهلت شرکت در این جشنواره در 25 بهمن ماه، خاطرنشان کرد: هیئت انتخاب ارزیابی آثار را شروع کرده اند تا آثار واجد شرایط به هیئت داوران که از استادان نامی سینما هستند، معرفی شود.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9