شبکه رابطين فهما بازوان اجرايي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور محسوب مي‌شوند

شبکه رابطین فهما بازوان اجرایی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور محسوب می‌شوند

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۹
براتي، با بيان اينکه شبکه رابطين موتور محرکه کانون هاي هم گروه خود هستند، گفت: شبکه رابطين بازوان اجرايي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد محسوب مي‌شوند.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «حسین براتی» امروز چهارشنبه اول بهمن ماه، در ششمین جلسه توجیهی_آموزشی مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان که با موضوع ایران قوی و به صورت مجازی با شرکت شبکه رابطین فهما استان برگزار شد، اظهار کرد: اعضای شبکه رابطین با وجود تمامی مشکلات، همواره پای کار بودند که این مهم جای تقدیر دارد.

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه با مشکلات کانون های مساجد غریبه نیستیم، ادامه داد: تلاش می کنیم مشکلات کانون‌ها را به بهترین شکل مرتفع کنیم به نحوی که در سال 1400 و طرح ملی فهما 2 شاهد شکل گیری شرایط متفاوتی در سطح کانون ها باشیم.

 

وی با اشاره به فرصت باقی مانده تا پایان طرح ملی ایران قوی افزود: از اعضای شبکه رابطین فهما درخواست می کنیم، با توجه به ضرورت های پیش رو و اتمام زمان پیش بینی شده برای طرح ملی ایران قوی، تلاش کنند تا زمینه کسب امتیاز برای کانون های مساجد استان بیش از پیش فراهم شود.

 

براتی در ادامه به مشکلات پیش روی کانون های مساجد و شبکه رابطین فهما اشاره کرد و گفت: اگر امروز در کردستان هستیم به دلیل این است که از نزدیک مسائل و مشکلات کانون های مساجد را لمس کنیم؛ مشکلاتی از قبیل اعتبارات، تجهیزات و زیرساخت ها تا از این رهگذر برای رفع مشکلات چاره اندیشی شود.

 

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد بیان کرد: با توجه به رسالتی که بچه های مسجدی دارند، همواره تلاش می کنند مراودت خود را با مسجد همچنان حفظ کنند و سامانه بچه های مسجد نیز ظرفیتی در راستای تحقق این رسالت است.

 

براتی سامانه بچه های مسجد را از راه های جذب جوانان و نوجوانان به مساجد توصیف کرد و گفت: این سامانه ابزاری برای احیای کارکردهای مساجد است و برای نگه داشت این کارکردها بایدبا تعامل و همفکری مشکلات موجود را طرح موضوع کرد و برای آن چاره اندیشی داشت.

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همچنین تاکید کرد: وجود مشکلات پیش روی کانون های مساجد نباید باعث شود حرکت ما متوقف شود و لازم است با تعامل حرکت کنیم و روحیه امیدوارانه را به جامعه مخاطب انتقال دهیم.