برگزاری دوره های مهارت آموزی و کارآفرینی در اولویت برنامه ها

برگزاری دوره های مهارت آموزی و کارآفرینی در اولویت برنامه ها

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۹
میثم زارع گفت: از اولویت برنامه های کانون باقرالعلوم در راستای مهارت آموزی و کارآفرینی بانوان روستا برگزاری کلاس های هنرهای دستی بومی منطقه است.

 «میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در خصوص برنامه های کارآفرینی کانون باقرالعلوم، گفت: از اولویت برنامه های کانون باقرالعلوم در راستای مهارت آموزی و کارآفرینی بانوان روستا برگزاری کلاس های هنرهای دستی بومی منطقه است.



مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم ریگ سلمی شهرستان قلعه گنج بیان کرد: به همین منظور در حال برگزاری دوره مهارت آموزی خوس بافی است و در این دوره سعی داریم با استعدادیابی بانوان به آنها هنرهای دستی آموزش داده و زمینه اشتغال آنها را فراهم کنیم.




وی ابراز کرد: برای برگزاری دوره های مهارت آموزی وسایل مورد نیاز این دوره توسط کانون تهیه شده و در اختیار کار آموزان قرار داده می شود و بر همین اساس برای دوره مهارت آموزی خوس بافی نخ کاموا، قالب خوس و بالشتک در اختیار کار آموزان قرار داده شد.



 زارع یادآور شد: کانون علاوه بر برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی سعی دارد در راستای کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان و توانمندسازی آنها گام برداشته و دوره های مختلفی را برگزار کند.



مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم ریگ سلمی شهرستان قلعه گنج ادامه داد: این برنامه ها به منظور مشارکت در دومین رویداد ملی فهما و طرح ملی ایران قوی برنامه ریزی شده و گزارش آن در سامانه بچه های مسجد بارگزاری می شود.




وی اظهار کرد: از آنجایی در شرایط کرونایی قرار داریم بنابراین برنامه های کانون با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.



زارع در خاتمه عنوان کرد: یکی از نیازهای امروز  نوجوانان و جوانان فراگیری مهارت است و کانون با برگزاری دوره های آموزشی به دنبال تحقق این مهم است.

پایان پیام/ 586