تمدید مهلت شرکت در هفتمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور» تا ۱۰ بهمن

تمدید مهلت شرکت در هفتمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور» تا ۱۰ بهمن

تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۹
مهلت ارسال مستندات و آثار کتاب‌خوانی روستاها و مناطق عشایری مختلف کشور برای شرکت در هفتمین دوره جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور» ، تا ۱۰ بهمن تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، به علت درخواست روستاها و مناطق عشایری کشور و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور مهلت ارسال مستندات و آثار کتاب‌خوانی روستاها و مناطق عشایری مختلف کشور برای شرکت در هفتمین دوره این جشنواره ، تا روز 10 بهمن ۱۳۹۹ تمدید شد.

 

جشنواره روستاهای دوستدار کتاب نخستین بار در سال ۱۳۹۳ باهدف ترویـج کتاب‌خوانی برگزار شـد. هـدف ایـن جشـنواره حمایـت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حـوزه کتـاب و کتاب‌خوانی و معرفـی فعالیت‌های فرهنگـی و ترویجـی مرتبـط بـا کتاب‌خوانی اسـت کـه بـا مشـارکت مـردم و دستگاه‌های فعال در روسـتا انجام‌شده یـا اجرای آن برای سـال آینـده پیش‌بینی‌شده اسـت. تلاش بـرای تأمیـن بودجه‌های لازم بـرای گسـترش فعالیت‌های مربـوط بـه کتـاب و کتاب‌خوانی در روسـتاها و توجـه دادن مـردم و نهادهـای روسـتایی بـه اهمیـت کتـاب و فرهنگی‌تر شـدن فضـای روسـتاها و نیـز پـر کـردن اوقـات فراغـت کـودکان و نوجوانـان روسـتایی بـا کتـاب از دیگـر اهداف جشـنواره روسـتاها و عشایر دوسـتدار کتاب اسـت.

 

هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۱۳۹۹ توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو ، سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران ، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نهادهای دیگر همکار برگزار می‌شود.

 

روستاهای متقاضی ، بویژه کتابخانه ها و کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی و عشایری در سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره بر اسـاس فراخوان این دوره می‌توانند اقدامـات انجام‌شده، برنامه‌ها، مـدارک و مسـتندات خـود را کـه مبنـی بر فعالیت‌های مرتبـط بـا کتـاب و کتاب‌خوانی آن روستاسـت، بـا امضـای دهیـار و رئیـس شـورای اسلامی روسـتا، همراه بـا برگه‌های تکمیل‌شده به دبیرخانه اسـتانی جشـنواره کـه در ادارات کل فرهنـگ و ارشـاد اسلامی استان‌ها مسـتقر است یا دبیرخانه مرکزی به نشانی تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، شماره ۷، ساختمان فجر، طبقه ۵ کد پستی ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱ یا به نشانی پست الکترونیک ذیل اقدام کنند.

 

iranbookpromotion@gmail.com 

دستورالعمل های اجرایی و فرم خام جشنواره در پایگاه اطلاع رسانی ذیل قابل دریافت است .

www.bookpromotion.ir 

 

در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور هر ساله ۱۰ روستای برگزیده به عنوان روستاها و آبادی عشایری دوستدار کتاب و ده روستا به عنوان شایسته تقدیر انتخاب می شوند و در مراسمی با حضور مسئولین فرهنگی کشور و اصحاب قلم و کتاب از آنان تقدیر می شود.

 

در این جشنواره به روستاهای برگزیده مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از سوی نهادها و سازمان های همکار به روستاهای برگزیده اهدا می شود و این روستاها از تسهیلات اشتغالزایی به همراه حواله های دریافت کتاب در روستاهای خود برخوردار می شوند.

 

پایان پیام/ 9