كانون‌هاي مساجد مي‌توانند حرف اول را در عرصه فرهنگ سازي بزنند

كانون‌های مساجد می‌توانند حرف اول را در عرصه فرهنگ سازی بزنند

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
بيگي گفت: كانون‌هاي مساجد ظرفيت‌هاي بزرگي هستند كه به صورت زنجيره‌اي در تمام محله ها گسترده شده و لذا اگر برنامه‌ريزي خوبي داشته باشيم مي توانيم حرف اول را در زمينه فرهنگ سازي بزنيم، چرا كه بستر پياده كردن آن فرهنگ را نيز داريم.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجدکشور، حجت‌الاسلام «اباذر بیگی» در مراسم طرح سراسری اوقات فراغت کانون‌های مساجد که در شهرستان تکاب برگزار شد، گفت: تمامی فعالیت‌هایی که تا امروز در کانون‌های مساجد به فعلیت رسیده است خالصانه بوده و هیچ کس در این نهاد فرهنگی برای پول و مقام کار نمی‌کند.

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، افزود: برای توسعه فرهنگی و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی به حمایت‌های بیشتری نیاز داریم.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ کانون در تکاب فعالیت دارند، اضافه کرد: کانون‌های مساجد ظرفیت‌های بزرگی هستند که به صورت زنجیره‌ای در تمام محله ها گسترده شده و لذا اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم می توانیم حرف اول را در زمینه فرهنگ سازی بزنیم، چرا که بستر پیاده کردن آن فرهنگ را نیز داریم.

 

بیگی ادامه داد: مساجد به عنوان امن ترین مکان فرهنگی و اجتماعی می توانند با غنی‌تر شدن برنامه‌های کانون‌های مساجد بار دیگر به کارکرد اصلی و پویای خود باز گردند.

 

در ادامه مراسم، «نجفی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تکاب نیز گفت: باید بیشتر از کمیت به کیفیت‌ فعالیت‌های کانون‌های مساجد توجه شود.

 

وی افزود: باید با ترفندهای امروزی جوانان را به مسجد وصل کرد و با اخلاق حسنه حضور جوان در مساجد را مداومت و استمرار بخشید.

 

نجفی ادامه داد: ما به مهره‌های فرهنگی فعالی نیاز داریم که با تلاش و کوشش در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی در شهر و جامعه فعالیت کنند.

 

وی اضافه کرد: همگی باید در قبال دشمن احساس مسئولیت فرهنگی داشته باشیم.

 

گفتنی است در ادامه مراسم «حجت‌الاسلام ارزانی»، رییس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پیامی تلفنی ارتقا کیفی سطح فعالیتها، تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های مساجد در استان‌ها و شهرستان‌ها و همچنین همگرایی بیشتر در سطح کانون‌ها را نوید داد و بر استفاده از ظرفیت کانونهای مساجد تاکید کرد.

 

 

 

پایان پیام/