تدوين سند تحول كانون هاي فرهنگي هنري مساجد

تدوین سند تحول كانون های فرهنگی هنری مساجد

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
رئيس ستاد هماهنگي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور گفت: اين سند با آسيب‌شناسي فعاليت ۲۵ سال گذشته؛ مبناي حركت آتي كانون هاي فرهنگي و هنري كشور است.


به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،حجت الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، امروز(16 مرداد) در شواری اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در هیچ استانی به اندازه آذربایجان‌شرقی و تبریز علامه، عالم فرهیخته، فاضل، شاعر، فرهیخته و نخبه ندارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشوربا بیان این‌که تبریز مهد پرورش فرزانگان است، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ آمارهای موجود امن‌ترین استان کشور و به لحاظ آسیب های اجتماعی با کمترین معضلات روبه‌رو است. این امر نشان از عمق دین‌مداری و باورهای مذهبی مردم این دیار از کشورمان دارد.

حجت الاسلام ارزانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رویکرد اصلی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پرداخت و با اشاره به تصویب اساسنامه جدید این نهاد گفت: کانون های فرهنگی هنری به عنوان بازوی فرهنگی هنری امام جماعت در مساجد حضور و فعالیت دارند.

وی با بیان این به دنبال پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت های مسجدی هستیم، افزود: اولویت‌های کاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با تعامل و هماهنگی با دیگر نهادهای فعال در مساجد همچون بسیج، انجمن های اسلامی، اوقاف و تبلیغات اسلامی تعریف می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین سند تحول کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و ادامه داد: این سند با آسیب‌شناسی فعالیت 25 سال گذشته؛ مبنای حرکت آتی کانون های فرهنگی و هنری کشور است.

حجت الاسلام ارزانی با بیان این‌که سیاست‌گذاری فرهنگی به عنوان یک علم و تخصص شناخته می شود، افزود: سند تحول با حضور متخصصان این عرصه و با حضور پیشکسوتان فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد تدوین شده و می تواند به عنوان الگویی تمام عیار و شاخصی مهم در زمینه فعالیت های مسجدی معرفی شود.

گفتنی است، در ادامه این نشست دبیران منطقه‌ای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ارایه گزارشی از وضعیت، مشکلات، چالش‌ها و فرصت های پیش روی کانون های فرهنگی هنری استان پرداختند.