کلاس احکام در کانون «شهید سلیمانی» شیراز، برگزار شد

کلاس احکام در کانون «شهید سلیمانی» شیراز، برگزار شد

تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۹
حجت الاسلام رضایی گفت: کلاس احکام در کانون فرهنگی هنری «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» مسجد «الرجاء» شیراز با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: کلاس احکام در کانون فرهنگی هنری «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» مسجد «الرجاء» شیراز با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» مسجد «الرجاء» شیراز با اشاره به اینکه موضوع جلسه، یاد گیری احکام دین بود که یکی از مهمترین واجبات دین مبین اسلام محسوب می شود و از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است، اظهار کرد: یادگیری احکام دین است كه درک و فهم درست نسبت به مسائل آن و عمل بر طبق آن تضمین كننده سعادت و‌ کمال انسان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه كسی كه اسلام را به عنوان دین خود بر می‌گزیند باید برنامه‌‌های آن را به طور كامل در همه ابعاد زندگی خود بپذیرد و رفتار و عملكرد خویش را مطابق با احكام دین تنظیم کند، انجام چنین تكلیفی می‌‌ طلبد فرد مسلمان نسبت به مقدار مورد نیازش از احكام دین كه به آن احتیاج دارد و برایش پیش می‌ آید، شناخت پیدا کند و در زندگی انجام دهد، افزود: روایت شده كه امام صادق (ع) فرمودند «كسی كه بدون علم و آگاهی اعمالش را انجام دهد مانند فردی است که به سمت سرابی در بیابان حركت كند لذا هر چه تندتر برود از مقصدش دورتر می‌‌شود».

معاون تبلیغ حوزه علمیه «منصوریه» شیراز با اشاره به اینکه این برنامه در راستای اجرای طرح «ایران قوی» برگزار شد، افزود: طبق قرآن كریم و روایات اهل بیت (ع)‌ بر این موضوع تأکید بسیار کرده و همگان را به یاد گرفتن احکام دین تشویق و ترغیب كرده‌‌ اند و مسلمین را از ضررهای فراوان آشنا نبودن با احكام الهی بر حذر داشته‌‌اند.

پایان پیام/ 130