مسجد بهترین بستر برای مدیریت جهادی و تحقق «ما می توانیم»/ مساجد در جهان اسلام تمدن سازند

مسجد بهترین بستر برای مدیریت جهادی و تحقق «ما می توانیم»/ مساجد در جهان اسلام تمدن سازند

تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۹
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه مساجد مبدا شکل گیری انقلاب اسلامی بوده اند، گفت: مطمئنا در حال حاضر هم مساجد بهترین بستر برای مدیریت جهادی و تحقق ما می توانیم، است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حببیب رضا ارزانی»، در نشست کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی که صبح امروز(۷ بهمن ماه) در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند بسیاری از کشورها انقلاب می کنند و اگر هم انقلاب می کنند، مانایی ندارند و بسیاری از آنها بعد از مدت ها از ارزش هایشان دست بر می دارند، گفت: ملت ما بعد از 41 سال همچنان پای ارزش هایش ایستاده و عقب نشینی نکرده است.

 

رییس کارگروه بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به آیات 15 و 16 سوره انفال افزود: ترسیدن و فرار کردن در اسلام ممنوع است اما گاهی می توانیم استراتژی خود را عوض کنیم. در افق 1440 باید بدانیم که مسجد کجاست و چشم انداز آن در گام دوم انقلاب کجا قرار دارد. همه ما به انقلاب ارادت داریم اما باید بدانیم در گام دوم به کجا خواهیم رسید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به انقلاب ملت اشاره و بحث خودسازی و تمدن سازی را مطرح کرده اند؛ گفت: مسجد بستر شکل گیری انقلاب اسلامی و بهترین بسترخودسازی است. در حوزه جامعه پردازی نیز مسجد بهترین است زیرا همه گروه های مردم اعم از آقایان، خانم ها در آن حضور پیدا می کنند و کسی نمی تواند بگوید که تحصیل نکرده ها در آن حاضر نشوند، بلکه همه در مسجد حضور پیدا می کنند، بنابراین مسجد بهترین بستر جامعه پردازی است. مساجد در جهان اسلام نیز تمدن ساز هستند.

 

وی با بیان اینکه مسجد بهترین بستر برای خودسازی افراد و ارتباط گروه های مختلف و جامعه پردازی است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع معرفت و شناخت نسبت به 4 سال اول انقلاب اشاره کردند بنابراین ما باید به آسیب شناسی عملکرد خود در دستگاه ها بپردازیم و اینکه چگونه می توانیم حضور مردم در مساجد را بیشتر و  بهتر کنیم.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به مدیریت جهادی و هر چه ما می توانیم اشاره کرده اند؛گفت: مطمئنا مسجد بهترین بستر برای مدیریت جهادی و تحقق ما می توانیم، است.

 

وی در ادامه به موفقیت کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سال 98 اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا کار برای همه دستگاه ها سخت شده است، اما باید بدانیم که توجه ویژه به فضای مجازی با شیوع کرونا 5 سال زودتر اتفاق افتاد. الحمدالله برگزاری برنامه ها در فضای مجازی توسط دستگاه ها در این دوره خوب بوده است و باید بیشتر نیز شود.

 

رییس کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: تولید محتوا در قالب وبینار و کنفرانس ها نیز خیلی مهم است و به واسطه فعالیت دستگاه ها در حوزه بین الملل شاهد هستیم، بسیاری از اندیشمندان غیر مسلمان همچون عالمان مسیحی در اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می کنند. در واقع ما همچون ماهی هستیم که شاید قدر آب را نمی دانیم اما چون آنها از بیرون به ما نگاه می کنند بیشتر قدر می دانند.

 

ارزانی اضافه کرد: با توجه به نیاز امروز به اعزام طلاب با توجه به گزارش دستگاهها اعزام ها به خوبی انجام شده است. 

 

وی با اشاره به جایگاه مهم فضاسازی محیطی، به ویژه فضای مسجد و محیط پیرامون آن، گفت: وقتی فردی از محیطش خارج می شود، تحت تاثیر محیط و تبلیغ قرار می گیرد بنابراین فضاسازی و آذین بندی ها باید به خوبی صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه خیلی ها احساس می کنند در دوره کرونا فضای مسجد را از دست داده اند و دلشان برای مسجد تنگ شده است؛ گفت: چند روز پیش شاهد بودم که گروه های زیادی از مردم در مسجد مشغول عبادت بودند و عده ای نیز منتظر خالی شدن مسجد برای اقامه نماز بودند.

 

رییس کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه بحث تجلیل از بانوان انقلاب را بسیار مهم دانست و افزود: یکی از ضربه هایی که دشمن می خواست به ما بزند، در این زمینه بوده است، بنابراین باید در این زمینه به خوبی کار کنیم. مقام معظم رهبری و سایر مسئولان همواره از جایگاه ویژه زن آن هم زن به ما هو انسان دفاع می کند و بانگاه به شکل گیری انقلاب می بینیم که بانوان در حوزه انقلاب نقش آفرین داشته اند.

 

وی در ادامه از صدا و سیما به خاطر تولیدات و برنامه ها در زمینه پیروزی انقلاب تشکر کرد و گفت: مجموعه روزهای ابدی که این روزها از شبکه اول سیما پخش می شود، توانسته تصویر خوبی از انقلاب ارایه کند و این را به مردم نشان داد، که انقلاب از چه تهدیدهایی عبور کرده است.

 

وی با اشاره به تولیدات ویژه در دستگاههای مختلف تصریح کرد: سازمان بسیج حضور ارزشمند و پیشگامی از جمله در حوزه کمک مومنانه داشته است.

 

ارزانی ادامه داد: وقتی شعار ما این است که انقلاب ما بین المللی است باید سهم بین الملل را نیز قوی تر دید.

 

رییس کارگروه مساجد دهه فجر در ادامه با بیان اینکه بحث تربیت «سفیران تقریب» بحث بسیار مهمی در حوزه تقویت وحدت ایرانی و اسلامی است؛ گفت: الحمدالله ما در این زمینه و سایر عرصه های بین المللی کارهای خوبی انجام داده ایم که در سایر کشورها نیز مطرح شده اند.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: اصل انقلاب و حضور مردم پس از 42 سال پای کار انقلاب بسیار مهم است، البته اشکالاتی نیز وجود دارد، ولی باور داریم یک انقلابی خطای مبرهن و فاحش انجام نمی دهد به این معنا که خطایی است که به انقلاب ضربه می زند.

 

رییس کارگروه مساجد دهه فجر در پایان با تشکر از فعالیت همه دستگاه های عضو این کارگروه تاکید کرد: باید تلاش ما تقویت جایگاه مسجد باشد.

 

  

پایان پیام/ 397