طرح ملی «ایران قوی» اقدامی اثرگذار در رشد و بالندگی بچه‌های مسجد است

طرح ملی «ایران قوی» اقدامی اثرگذار در رشد و بالندگی بچه‌های مسجد است

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه اجرای طرح ملی «ایران قوی» در کشف و شناسایی استعداد بچه‌های مسجد نقش اثرگذاری دارد، گفت: اجرای طرح‌هایی همانند «ایران قوی» به تربیت، رشد و بالندگی همراه با نشاط و انگیزه نوجوانان و جوانان موثر است.

حجت الاسلام «سید هاشم حسینی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان طرح ملی «ایران قوی» را زمینه ساز شناسایی نخبگان جامعه، توانمندسازی و قدرتمندسازی کشور دانست و اظهار کرد: اجرای این طرح می تواند موجب کشف و شناسایی استعدادهای بچه های مسجد در عرصه های فرهنگی، هنری و مذهبی شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به جایگاه اثرگذار مساجد در دین مبین اسلام، بیان کرد: از گذشته تاکنون مساجد در دین اسلام به عنوان محور فعالیت های محله تعیین شده بودند، زیرا که مسجد تنها مکانی برای عبادت صرف و نماز خواندن نیست و از طرفی کمک رسانی به دیگران، طلب روزی حلال و احترام به والدین و... نیز شامل عبادت می شود. بنابر این، مسجد یک پایگاه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در کنار فعالیت های مذهبی به شمار می آید.

 

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: اگر ما توانستیم مساجد را به عنوان چنین پایگاهی فعال کنیم، به طور قطع نقش آنها، نقشی کلیدی و محوری بعد از خانواده برای پرورش و تربیت فرزندان خواهند بود و بدون شک اجرای طرح هایی همانند ایران قوی نیز از جمله برنامه هایی است که می تواند در تربیت، رشد و بالندگی همراه با نشاط و انگیزه نوجوانان و جوانان موثر باشد و از این مسیر نیروهای مستعد و توانمند را در خدمت جامعه خود قرار گیرند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امورخیریه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: به طورقطع اگر بتوانیم مساجدی فعال و بانشاط داشته باشیم و بتوانیم در آن مساجد کار تربیتی و پرورشی خودمان را به نحو احسن انجام دهیم، این نوجوانان و جوانان می توانند در جامعه اثرگذاری جدی داشته باشند و جامعه را به کمال برسانند.

پایان پیام/ 40