بانک اطلاعات هنرمندان بچه‌های مسجد در طرح ملی «ایران قوی» ایجاد می‌شود

بانک اطلاعات هنرمندان بچه‌های مسجد در طرح ملی «ایران قوی» ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سقاء با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در رواق «ترنج» طرح ملی ایران قوی، گفت: ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان از بچه‌های مسجد و ایجاد گالری هنرهای تجسمی از جمله رویکردهایی است که در این رواق دنبال می‌شود.

«نادر سقاء» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فراهم شدن شناسایی و ثبت هنرمندان تجسمی مساجد کشور در رواق «ترنج» طرح ملی «ایران قوی»، اظهار کرد: هنرهای تجسمی یکی از هنرهای مهم در هنرهای هفتگانه است که کاربرد و تاثیرگذاری قابل توجهی دارد، به همین جهت آموزش و توانمندسازی هنرمندان تجسمی فعال در مساجد و ایجاد رقابت سالم میان اعضای کانون های فهما در این رواق دنبال می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: امروز با پیچیده ترشدن شرایط زندگی، ظهور، گسترش رسانه ها و فعالیت های گرافیکی،عدم اهمیت به بخش هنرهای تجسمی تمامی فعالیت های ما را کمرنگ و بی تاثیر خواهد کرد، به همین جهت در عصر امروز با بها دادن به هنر و کشف استعدادهای این بخش و حمایت از فعالان این عرصه در کانون های مساجد تلاش می کنیم که در آینده حقی برای گفتن در این هنر داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: از طرفی اگر می خواهیم در سبک زندگی جامعه، ترویج فرهنگ دینی، مقابله با تهاجم فرهنگی و هنری، مقابله با انواع شبهه افکنی و آموزش عموم بویژه جوانان و نوجوان و جذب آنان به مسجد و.... موفق باشیم باید به انواع هنرها بویژه به هنرهای تجسمی نگاه ویژه ای داشته باشیم و قبول کنیم که آن گونه که باید به هنرهای تجسمی اهمیت داده نشده و این بخش مهم در مهجوریت بوده است.

 

سقاء تاکید کرد: رواق «ترنج» طرح ملی ایران قوی می تواند در شناسایی استعدادهای هنری و بها دادن به آثار و تولیدات بچه های مسجد نقش قابل توجهی داشته باشد و استان اردبیل نیز به عنوان معین استان ها در این رواق توانسته با ارایه آموزش های تخصصی در این زمینه گامی در جهت شکوفایی و رشد این بخش در میان فعالان و هنرمندان بچه های مسجد بردارد و بیش از پیش با بهرمندی از ذوق و استعدادهای بچه های مسجد در فضای درونی و بیرونی مسجد آن آرامشی را که هر مسلمان برای وصل عرفانی با خدای متعال می طلبد، ایجاد و احیا کند.

 

مدیر ستاد فهمای استان اردبیل خاطرنشان کرد: راه اندازی گالری نمایش آثار بچه های هنرمند مسجدی، ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان بچه های مسجد، هماهنگی اعزام اساتید برجسته هنرمندان کشور به استان ها (مجازی و حقیقی ) و تشکیل انجمن های هنری بخشی از فعالیت هایی است که استان اردبیل به عنوان معین رواق ترنج این طرح ملی دنبال می کند.

پایان پیام/ 40