توزیع گوشت قربانی میان ۹۶۰۰ زن سرپرست خانوار به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س)

توزیع گوشت قربانی میان ۹۶۰۰ زن سرپرست خانوار به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س)

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام ثباتی‌مقدم از توزیع سه مرحله گوشت قربانی میان بیش از ۲۶ هزار خانواده محروم در ماه جمادی‌الثانی خبر داد و گفت: به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) ۹۶۰۰ زن سرپرست خانوار نیز از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین «زهیر ثباتی مقدم» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه توزیع گوشت قربانی میان محرومان در ماه جمادی الثانی، اظهار کرد: در این ماه با همکاری خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و بچه های مسجد سه مرحله توزیع گوشت قربانی انجام شد؛ در مرحله نخست 1200 راس گوسفند، در مرحله 600 راس گوسفند و در مرحله سوم 300 راس گوسفند قربانی و گوشت حاصل از آن میان بیش از 26 هزار خانواده نیازمند توزیع شد.

 

مدیر موسسه و کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه سلام الله علیها»، بیان کرد: گوشت های قربانی ماه جمادی الثانی هفته گذشته به استان های کرمان، جنوب کرمان، مرکزی(ساوه)، زنجان، کرمانشاه، کردستان، قم، فارس و خراسان رضوی ارسال شده و به همت بچه های مسجد توزیع شده و می شود.

 

وی در ادامه اعلام کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام مادر و زن، با حمایت مقطعی به این مناسبت، گوشت قربانی میان ۹۶۰۰ زن سرپرست خانوار نیز توزیع می شود.

 

وی درباره استان های هدف اجرای طرح توزیع گوشت قربانی در ماه جمادی الثانی تصریح کرد: این گوشت ها در استان های سمنان، آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان با همکاری با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی توزیع می شود.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم با تاکید بر اجرای سنت حسنه عقیقه ابراز کرد: این روزها برای سلامتی فرزندان مان کارهای بسیاری انجام می دهیم همچون تست غربالگری، واکسیناسیون و ... در کنار اینها خوب است دستورات دینی برای رفع بلا از فرزندان به ویژه نوزادان را هم اجرا کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: عقیقه کردن گوسفند توصیه آموزه های دینی در این راستا است که هم از فرزندان ما دفع بلا می کند و هم دعای خیر آنها را که از گوشت حاصل از آن بهره مند می شوند در این شرایط خاص اقتصادی بدرقه راه مان می کند.

 

 

پایان پیام/ 9