کانون های مساجد مازندران برای پیشرفت نیازمند بودجه و حمایت بیشتر است

کانون های مساجد مازندران برای پیشرفت نیازمند بودجه و حمایت بیشتر است

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
زارع گفت: مازندران با توجه به شرايط اقليمي خاص و درگیری با کرونا برای انجام فعالیت های دینی،فرهنگی، آموزشی، هنری و... در کانون های مساجد استان نیازمند بودجه و حمایت بیشتر از سوی مسئولین کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع » امروز(11بهمن) در جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران که با حضور«حسین براتی» سرپرست دبيرخانه شوراي سياست‌گذاري ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، به فعالیت بیش از ۴ هزار مسجد در استان اشاره کرد و گفت:هزار و ۱۷۶ کانون در مساجد استان فعال هستند که ۷۱۲ کانون از این تعداد در روستاها و ۴۶۴ کانون در شهرهای استان فعالیت دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران با اشاره به آخرین وضعیت کانون‌های مساجد در استان مازندران، افزود: بی تردید دستاوردها و توفیق های متعدد در طول این سال ها‌ آنقدر زیاد و متنوع اند که شمردن فهرست توفیق های تازه آنها نیز در این مجال نمی گنجد اما همان گونه مستحضرید فعالان مسجدی برای تداوم کار در حوزه فرهنگی نیازمند حمایت هستند.

 

وی از فعالیت ۴۲۲ کتابخانه مساجد در استان خبر داد و یادآورشد: ۱۲۴ هزار و ۴۷۰ نفر عضو کانون های مساجد استان هستند.

 

زارع به فعالیت 5کانون فرهنگی هنری در دانشگاه های استان اشاره و تصریح کرد: امور مساجد در قالب کمیته پیگیری خواهد شد، برگزاری نشست‌های مشاوره‌ای و آسییب‌شناسی، برپایی دوره های سبک زندگی اسلامی ایرانی، حمایت از کسب و کارهای فرهنگی، ثبت نام برای دریافت مجوز الکترونیک فعالیت در مساجد، ثبت فعالیت در دومین رویداد ملی فهما با عنوان ایران قوی و سایر برنامه‌ها همانند پرورش زنبور عسل، راه اندازی رابطین فهما، برگزاری طرح ملی« سه شنبه‌های تکریم»، اجرای طرح «شنبه های کتاب»، اجرای طرح تلاوت  نور و...  در دستور کار ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قرار دارد.

 

وی به توزیع سه مرحله گوشت گرم بین نیازمندان با همکاری برنامه سمت خدا و کانون و موسسه حضرت خدیجه (س) قم اشاره کرد و یادآور شد: این گوشت های قربانی با حفظ کرامت انسانی در اختیار کسانی قرار گرفت که مشکلات اقتصادی داشتند و با مساجد ارتباط خوبی داشتند.

 

زارع با اشاره به بحث فهما، بیان کرد: کلیه فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد در قالب برنامه ای منجسم و در ۴۸ سرفصل ثبت سامانه بچه های مسجد می شود؛ سال گذشته مازندران در بحث فهما خوش درخشید

 

وی از نماینده ستادهماهنگی کانون های مساجد کشور درخواست کرد: مازندران را در شرایط خاص ببینید کار در این حوزه سخت است فعالان کانون‌های ما در حال برنامه‌ریزی هستند، به عنوان نمونه «قاسم قاجار» از روستای کوهستان از هنرمندان ناشناخته بین المللی و مذهبی که سه ابداع داشت و توانست قرآن را به طول ۸۰ متر بر روی تیوپ بنویسد از مو برای ایجاد یک اثر هنری استفاده می کند. تنها هنرمند در دنیا است که توانست با تار عنکبوت نقاشی کند. شبکه‌های معاند دنبال مصاحبه بودند نپذیرفت.

پایان پیام/ 286