احیای کارکردهای مساجد خروجی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری باشد

احیای کارکردهای مساجد خروجی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری باشد

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه احیای کارکردهای مساجد خروجی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری باشد، گفت: آمارهای ثبتی از کانون‌های مساجد باید واقعی باشند برخی مساجد که کانون‌های فرهنگی دارند عملا کاری نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(11بهمن) در جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران که با حضور«حسین براتی» سرپرست دبيرخانه شوراي سياست‌گذاري ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، گفت:چه چیزی بهتر از این که در کانون‌های مساجد کارکرد مساجد را صرفا از اقامه نماز بالاتر ببرد و تنوع ببخشد، آموزش، ورزش و جوانان، هنر، پایگاه مقاومت و کانون‌های فرهنگی از بازوان مسجد است.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: تنوع بخشیدن و بازگرداندن مسجد به کارکردهای صدر اسلام‌  نظیر کارکردهای عبادی، سیاسی و علمی ضرورت دارد. در گذشته حوزه‌های علمیه و مکتب درس در مساجد برگزار می‌شد، گرو‌ه های جهادی و خدمت پس از پیروری انقلاب در مساجد فعال شدند و خدمت رسانی بچه های مساجد در حوزه محرومیت زدایی شایسته تقدیر است.

 

وی تاکید کرد: مسجد باید پررونق باشد و فضای مجازی بسیار فعالی داشته باشد، در این وانفسای ضد اخلاق و فرهنگ که از جانب دشمنان طراحی و ترویج می شود پناهگاهی جز مسجد وجود ندارد، من نه تنها تاکید می‌کنم که نماز را در اول وقت بخوانید بلکه می‌گویم اهل مسجد باشید و با حضور فعال در مسجد بیمه شوید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی، اظهار کرد: آمارهای ثبتی از کانون‌های مساجد باید واقعی باشند برخی مساجد که کانون‌های فرهنگی دارند عملا کاری نمی‌کنند! کانون‌ها باید به فعال نیمه فعال و راکد تقسیم شوند و همه به سمت فعال بروند، بودجه هم باید از مردم و خیرین گرفته شود.

 

وی در پایان ضمن تقدیر از قاسم قاجار ۴۵ ساله اهل دهستان کوهستان بهشهر از نیروهای فعال مسجدی که کارهای بی نظیری ارائه داد، گفت: امیدواریم در نگهداری این تشکیلات مراقبت شود تا دشمنان چشم طمع نبرند.

 

پایان پیام/ 286