به دنبال هم افزایی دستگاه ها برای رونق فعالیت های مسجدی است

به دنبال هم افزایی دستگاه ها برای رونق فعالیت های مسجدی است

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
حجت الاسلام نعمتی قرا از برنامه ریزی جهت تشکیل شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان های استان خبر داد و گفت: ما در ستاد فهما به دنبال ابلاغ مأموریت نیستیم بلکه هدف ما هم‌افزایی دستگاه‌ها برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های مسجدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» امروز(11بهمن) در جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران که با حضور«حسین براتی» سرپرست دبيرخانه شوراي سياست‌گذاري ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، ضمن تشریح انتظارت کانون های مساجد مازندران از اعضای شورای هماهنگی کانون‌های مساجد «فهما» در استان،اظهار کرد: ما در ستاد هماهنگی کانون‌های فهما به دنبال ابلاغ مأموریت نیستیم بلکه هدف ما هم‌افزایی دستگاه‌ها برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های هنری، دینی و فرهنگی در مساجد است.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با بیان اینکه هزار و ۱۷۶ کانون در مساجد استان فعال هستند که ۷۱۲ کانون از این تعداد در روستاها و ۴۶۴ کانون در شهرهای استان فعالیت دارند، یادآور شد: در برنامه ششم توسعه تمام مساجد شهری و مناطق روستایی بالای هزار نفر با همت و تلاش فعالان در این عرصه باید دارای کانون فرهنگی و هنری شوند.

 

وی ضمن قرائت متن قانون و تاکید براینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به برقراری عدالت فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است، افزود: هدف از تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد احیای کارکردهای مسجد و مبارزه با جنگ نرم و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه ای که برای مازندران در نظر گرفتند انتظار داریم سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امورخیریه در این امر ما را یاری کنند تا به هدف مطلوب برسیم.

 

وی از برنامه ریزی جهت تشکیل شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان های استان خبر داد و گفت: ما نمی خواهیم فعالیت مسجد تنها در اقامه نماز جماعت، مجالس ترحیم، برگزاری مراسم های مناسبتی خلاصه شود.تلاش داریم با فعال شدن شورای هماهنگی کانون های مساجد استان شاهد احیای کارکردهای مساجد باشیم.

پایان پیام/ 286