سامانه بچه های مسجد ظرفیتی برای تداوم فعالیت های مسجدی در سایه کرونا است

سامانه بچه های مسجد ظرفیتی برای تداوم فعالیت های مسجدی در سایه کرونا است

تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
براتی با بیان اینکه در ایام کرونایی فعالیت های فرهنگی دینی کانون های مساجد کشور تعطیل نشد، گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در بستر سامانه بچه های مسجد ذیل طرح ملی «ایران قوی» و به صورت نیمه حضوری و مجازی در میدان اجتماعی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«حسین براتی» امروز(11بهمن) در جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران که با حضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: به جهت شیوع کرونا تا جلسه با محوریت این شورا در دو استان کشور به صورت مجازی برگزار شد و امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی در مازندران حاضر شده و تلاش داریم این شورا در دیار علویان فعال شود.

 

سرپرست دبيرخانه شوراي سياست‌گذاري ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه بر فعال شدن جلسات شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تاکید کرد و افزود: سامانه بچه‌های مسجد که سامانه به‌روز و آنلاین است روزانه و هر ساعت در حال رشد و ارتقا است.

 

وی از این سامانه به عنوان زیست بوم بچه های مساجد کشور یاد کرد و افزود: در ایام شیوع کرونا و تاکید مراجع ذی صلاح مبنی برتعطیلی برنامه های فرهنگی با هدف حذف تجمع های مردمی، این سامانه موجب شد تا فعالیت های مسجدی تعطیل نشود و اعضای کانون های مساجد در فضای مجازی پیگیر فعالیت های فرهنگی، آموزشی، دینی و هنری باشند.

 

براتی به پیشینه مازندران در بحث کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: این استان بیش از هزار کانون فرهنگی هنری دارد و انتظار می رود در 22بهمن ماه زمان اختتامیه طرح ملی ایران قوی شاهد درخشش کانون های مساجد مازندران در بین سایر کانون های کشور باشیم.

 

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ و  در طرح ملی فهما۲، مدیران و رابطین با توجه به فهمای ایران قوی ارزیابی خواهند شد، خاطرنشان کرد: نگاه و برنامه ریزی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال آینده در بستر این طرح ها خواهد بود.

 

 براتی گفت: در سال آینده اگر فهمای ۲ بخواهد شکل بگیرد پیش زمینه‌اش فهمای یک خواهد بود به لحاظ کیفی و کمی اگر به استان مازندران توجه کنیم در بحث ایران قوی و فهمای یک اقدامات ارزشمندی از سوی کانون های مساجد این استان انجام شده و امیدواریم استان مازندران از وجاهت خوبی در این زمینه برخوردار شود.

 

پایان پیام/ 286