امضاي تفاهم‌نامه ميان ستاد فهما استان فارس و سازمان بسيج مساجد و محلات سپاه فجر

امضای تفاهم‌نامه میان ستاد فهما استان فارس و سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر

تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
همزمان با ايام الله دهه فجر طي مراسمي با حضور مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري فارس و مسئول سازمان بسيج مساجد و محلات سپاه فجر، تفاهم نامه همکاري مشترک ميان طرفين به امضا رسيد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، همزمان با ایام الله دهه فجر،  تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر استان فارس امروز دوشنبه 13 بهمن به امضا رسید.

 

در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حجت الاسلام «محمدجواد محمودی» مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر استان فارس حضور داشتند.                                                                                                                                                     
بر پایه این گزارش حجت الاسلام امیدی، طی سخنانی با تاکید بر اینکه مسجد؛ پایگاه اول انقلاب بوده و هست، گفت: همواره حرکت های مهم مردمی از مسجد آغاز می شده است و می توان گفت که مسجد یک سنگر همیشگی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری فارس با اشاره به اینکه همواره نوجوانان و جوانان بسیاری در برنامه های مسجد فعالیت داشته اند، خاطرنشان کرد: تعامل جدی بین کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت بسیج در مسجد وجود دارد و در واقع می توان گفت تفاوتی بین اصحاب مسجد در فعالت در مساجد وجود ندارد و همواره این تعامل جدی و دوطرفه بوده است.

 

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد؛ با امضای این تفاهم نامه فعالیت ها و برنامه های مشترک و تعامل جدی تری میان این دو مجموعه که هریک  بال های اجرایی برنامه های مسجدی هستند محقق شود.

 

همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمودی، با بیان اینکه این تفاهم نامه قدم خیری است که در راستای مسجد شکل می گیرد، گفت: انعقاد تفاهمنامه در ایام الله دهه فجر است و امیدواریم که به برکت ایان ایام در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب گام های مهمی برداشته شود.

 

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس افزود: بنا به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب بسیج متولد مسجد است و نباید اجازه داد ارتباط آن با مسجد قطع شود و در قبل از انقلاب، پس از انقلاب، زمان جنگ و زمان بازسازی کشور نقش مسجد بی بدیل بوده است.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف مساجد در راستای ریشه کنی ویروس کرونا، گفت: در ایام شیوع کرونا بچه های مسجدی به میدان آمدند و فعالیت های زیادی نشان دادند که ضدعفونی کردن معابر، توزیع بسته ها معیشتی و ایست و بازرسی های متعدد از آن جمله بود.

 

حجت الاسلام محمودی افزود: بیش از چهار هزار پایگاه در مساجد استان وجود دارد اما هم افزایی و هم فکری کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج می تواند به رشد و تعالی محله کمک کند.

 

گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس متعهد شده است که انجام فعالیت های هنری شامل سرود، نمايش، فيلم، هنرهای تجسمی و ادبيات، فعاليت های كتاب و كتابخوانی و راه اندازی كتابخانه های مساجد، فعاليت های قرآنی شامل طرح تلاوت نور، تفسير كوتاه قرآن كريم و مسابقات قرآنی مدهامتان، كارآفرينی در عرصه فرهنگ و هنر، نشاط اجتماعی و سبك زندگی شامل اخلاق، معنويت، گفتگوی دينی، آموزش و مشاوره های عمومی با رويكرد پيشگيری و ورزش همگانی و مهد فرهنگ و هنر مساجد مهد فهما را با استفاده از ظرفیت طرفین و به صورت مشترک برگزار کند. 

 

همچنین در این تفاهم نامه برگزاری دوره های مشترک آموزشی و علمی، استفاده از ابزار و زیرساخت های موجود در مسجد در جهت ماموریت های طرفین به صورت مشترک، تعامل و همفکری در انتصابات مسئولین پایگاه ها و مدیران کانون ها و برگزاری جشنواره مالک اشتر و اسوه و استفاده از ظرفیت های موجود به صورت مشترک از تعهدات سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس است.