آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی درگذشت

آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی درگذشت

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
آیت‌الله جلالی خمینی، موسس و امام جماعت مسجد احمدیه که ۶۰ سال امام راتب این خانه خدا بود، دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

حجت الاسلام «مهدی جلالی خمینی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی موسس و امام جماعت مسجد احمدیه (واقع در تهران، خیابان آیت، بعد از چهارراه سرسبز) شامگاه سه شنبه 14 بهمن ماه درگذشت، اظهار کرد: این مرحوم مدتی بود که به عارضه قلبی دچار شده بود که شب گذشته هم به این دلیل و هم به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

 

این فرزند آیت الله جلالی خمینی افزود: آیت الله جلالی خمینی از حدود سه سال پیش که دچار عارضه در ناحیه پا و لگن شده بود، امکان حضور و اقامه نماز جماعت را نداشت هرچند جلسات درس اخلاق وی دوشنبه ها و چهارشنبه ها در مسجد احمدیه به صورت منظم برگزار می شد.

 

وی ادامه داد: مرحوم جلالی خمینی یکی از قدیمی ترین ائمه جماعات مساجد شهر تهران است که حدود 60 سال امام جماعت راتب مسجد احمدیه منطقه نارمک بود.

 

جلالی خمینی در ادامه با بیان اینکه مرحوم جلالی خمینی وصی امام خمینی (ره) و عضو موسس شورای مرکزی جامعه روحانیت بود، گفت: ایشان یکی از نزدیک ترین شخصیت ها به امام خمینی (ره) و پس از ارتحال رهبر کبیر انقلاب همواره در کنار مقام معظم رهبری و مدافع جدی انقلاب اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه بود.

 

پایان پیام/ 397