خواسته مادر شهيدان خالقي‌پور از بچه‌هاي مسجد؛ راه شهدا را ادامه دهيد

خواسته مادر شهیدان خالقی‌پور از بچه‌های مسجد؛ راه شهدا را ادامه دهید

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
مادر شهيدان خالقي‌پور با حضور در چهارمين مرحله از قرعه‌کشي کانون‌هاي برتر در طرح ملي ايران قوي، طي سخناني خطاب به بچه‌هاي مسجد گفت: راه شهدا را ادامه دهيد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، مراسم چهارمین مرحله از قرعه‌کشی کانون‌های برتر در طرح ملی ایران قوی، مصادف با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) صبح امروز چهارشنبه 15 بهمن با حضور «فروغ منهی» مادر شهیدان خالقی‌پور، در محل سالن جلسات ساختمان حاج قاسم سلیمانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «مرتضی طاهریان» طی سخنانی اظهار کرد: در کشوری زندگی می کنیم که امروز حرف های زیادی برای گفتن دارد و این همه به برکت خون شهیدانی است که مادرانی غیور در دامان خود پرورش دادند و به جامعه اسلامی تقدیم کردند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان، با اشاره به طرح ملی ایران قوی گفت: هفت روز تا پایان ارسال آثار اعضای کانون ها به سامانه بچه‌های مسجد فرصت باقی مانده است و در این مدت امکان بارگذاری آثار در بخش‌های مختلف، شرکت در مسابقات و فرآیندهای تعریف شده در سامانه وجود دارد.

وی گفت: کسب امتیاز در سامانه بچه‌های مسجد مبنای حمایتی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال آینده خواهد بود، ضمن اینکه امسال تقدیر از برگزیدگان تنوع بیشتری دارد و از آنجایی که طرح ملی ایران قوی متشکل از 12 رواق است در نتیجه از هر رواق 10 کانون و در مجموع از 120 کانون تقدیر خواهد شد، ضمن اینکه از 10 شبکه رباط برتر نیز تقدیر می شود؛ علاوه بر این از شهرستان های برتری که بر اساس سری شاخص‌ها شناسایی می‌شوند، تقدیر به عمل می آید.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما تصریح کرد: از سوی دیگر از اعضای برتری که در مسابقاتی نظیر مدهامتان، گروه سرود، گروه نمایش فعالیت‌های خوبی داشتند تقدیر خواهیم داشت.

در ادامه این نشست «فروغ منهی» خطاب به اعضای کانون‌های مساجد اظهار کرد: کاری که شما در مساجد انجام می دهید کمتر از کار شهیدان نیست. امروز شما قدم در مسیر آنان گذاشتید و از سنگر مساجد بلند شدید همان گونه که شهیدان از مساجد برخاستند.

مادر شهیدان خالقی‌پور ادامه داد: من 23 سال با فرزندانم زندگی کردم و 37 سال است که با خاطرات شان زندگی می کنم، به یاد می آورم زمانی که همسرم به لبنان می رفت به فرزندم (داوود) سفارش کرد که مواظب خانواده باش، داوود به اندازه ای ادب و نزاکت داشت که گفت: شما را به خدا می سپارم؛ اما حدودا در سال 1365 بود که فرزندم گفت: فردا لشکر محمد رسول الله (ص) برای انجام عملیات به منطقه می رود و من نیز همراهشان می روم، در این هنگام بود که به او گفتم پدر، خانواده را به شما سپرده است که داوود پاسخ داد: شما زن و بچه پدر هستید؛ باید خودش از شما مراقبت می کرد و بعد لبخند زد و ادامه داد: شما مادر ما هستید و ما را راهی جبهه کردید، دلمان قرص است که این جا حضور دارید.

وی در ادامه به روز مادر اشاره کرد و گفت: از فرزندان شهیدم می خواهم شفیع من باشند. از این می ترسم که فردا مقابل شهدا بایستم و آنها سوال کنند که ما رفتیم و سر و دست و بدن، خانواده و مهمتر از همه جان خود را فدا کردیم و شما در مقابل خون ما چه کردید؟ 

مادر شهیدان خالقی پور در پایان خطاب به بچه های مسجد افزود: از شما می‌خواهم در کار خود خدا را در نظر گرفته و راه شهدا را ادامه دهید، همیشه در کنار مقام معظم رهبری باشید و به فرمایشات ایشان عمل کنید؛امیدواریم در دفاع از امام زمان(عج) به شهادت برسید.

همچنین در ادامه این مراسم، «سعید سعادتی» طی سخنانی با بیان اینکه اکنون بیش از 4400مسجد در طرح ملی سه شنبه های تکریم شرکت داشتند، افزود: افتتاح این طرح در منزل شهیدان خالقی پور و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

معاون فرهنگی هنر ستاد هماهنگی کانون های مساجد در ادامه به بخشی از فعالیت‌های مادر شهیدان خالقی پور در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ایشان در برنامه های متعددی از جمله جشنواره فیلم عمار پیشتاز بودند، امروز نیز دعوت بچه‌های مسجد را پذیرفتند، از سوی دیگر در حوزه فعالیت‌های اجتماعی همواره حضور دارند، از جمله حمایت و کمک به زنان بی‌سرپرست که در این عرصه جریان ساز هستند.

این گزارش می افزاید: در بخش دیگری از این مراسم «جواد عبادی» سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون های مساجد اظهار کرد: امروز از میان 4700 کانون فرهنگی هنری که بیش از چهار هزار امتیاز را در سامانه بچه‌های مسجد کسب کردند، 35 نفر کانون انتخاب می شوند و پنج رابط کانونی که شبکه آنها بیش از چهار هزار امتیاز کسب کرده باشد نیز مورد تقدیر قرار می گیرند. همچنین از یکی از شرکت کنندگان در مسابقه هفتگی که به صورت پیامکی برگزار می شود به قید قرعه تقدیر به عمل می آید.

وی در ادامه به طرح سوال پیامکی این هفته پرداخت و گفت: اعضای کانون ها طی هفته جاری فرصت دارند که به سوال پیامکی هفته مبنی بر اینکه «کدام شاخص باید از سوی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد برای انعکاس فعالیت خواهران در فهما 1400 لحاظ شود و پیشنهاد شما برای شاخص های مختف در سال بعد چیست؟» پاسخ دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم و با حضور «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی و «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد از مادر شهیدان خالقی پور تقدیر به عمل آمد.