خبرنگاران مسجدی سفیران خانه خدا هستند/مساجد در روی کار آمدن دولت‌ها و مجالس انقلابی نقشی ویژه دارند

خبرنگاران مسجدی سفیران خانه خدا هستند/مساجد در روی کار آمدن دولت‌ها و مجالس انقلابی نقشی ویژه دارند

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه مساجد در روی کار آمدن دولت‌ها و مجالس انقلابی نقشی ویژه دارند، گفت: با توجه به نقش موثر رسانه‌های در ‌آگاهی سیاسی اجتماعی مردم، فعالان رسانه‌ای در حوزه مسجد در واقع سفیران خانه خدا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، همایش «تجلیل از فعالان رسانه ای حوزه مسجد» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۵بهمن ماه) همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در آموزش محراب مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

 

در این مراسم که خبرنگاران رسانه های فعال در حوزه مسجد حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین «حجت الله ذاکر» با اشاره به جایگاه  اثرگذار مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: نقش مساجد در دوران بعد از انقلاب نیز نقش بی بدیلی بوده است و هیچ کس نمی تواند منکر نقش مساجد باشد و در حال حاضر نیز مبدأ بسیاری از راهپیمایی ها از همین مرکز است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: آیت الله جوادی آملی در اهمیت جایگاه مساجد فرمودند مردم دین خودشان را از منابر مساجد می گیرند و معارف دین از این مراکز به مردم منتقل می شود. اگر در حال حاضر انحرافاتی هم وجود دارد به دلیل جلساتی است که در خارج از مسجد تشکیل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه 97 درصد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم مسجدی بودند، گفت: مساجد در بحث محرومیت زدایی، مبارزه با کرونا و بحران های مختلف همواره در صحنه بوده اند.«هر مسجد، یک کانکس»،«هر مسجد، یک جهیزیه»، «مسجد و قربانی» همه نشان از  مرکزیت مساجد در مقاطع و بحران های مختلف است و این نشان می دهد که خانه های خدا می توانند همه نیازهای مردم را تامین کنند.

 

حجت الاسلام ذاکر خاطرنشان کرد: مسجد وقتی پای کار باشد یعنی مردم پای کار هستند و مساجد مردمی ترین نهاد به شمار می روند، از طرفی مساجد نقش قابل توجهی در ارایه خدمات اجتماعی بر عهده دارند. 

 

وی تصریح کرد: در دوره ریاست جدید قوه قضاییه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» کلید خورد و مساجد مراکزی برای حل بسیاری از مشاجرات خانواده ها، اختلافات زوجین شدند، این نشان می دهد که نقش مساجد تعیین کننده و اثرگذار بوده و است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه مساجد در زمان صدر اسلام مرکز حکومت پیامبر (ص) بودند، گفت: در دوران ظهور نیز مساجد مرکز تشکیل حکومت امام زمان (عج) خواهند بود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز مساجد در بصیرت افزایی و ارتقای بینش سیاسی نقش شان را به خوبی ایفا کرده اند، گفت: هر وقت مجلس انقلابی و دولت انقلابی بر سر کار آمد، به این معنا بوده است که مساجد نقش شان را به خوبی ایفا کرده اند.

 

 حجت الاسلام ذاکر با تاکید بر نقش مساجد در مبارزه با انحرافات اجتماعی گفت: امام خمینی (ره) تاکید داشتند که امور کشور باید از مساجد اداره شود. پیروزی ما برای اداره مساجد بوده است؛ به همین جهت اکنون هم باید به این باور برسیم که نقش مساجد در عصر کنونی نقشی تعیین کننده است.

 

وی از فعالان رسانه ای در حوزه مسجد به عنوان سفیران خانه خدا نام برد و گفت: ضرورت دارد، فعالان رسانه ای حوزه مسجد خدمات اسلام و انقلاب را منتشر کنند، زیرا رسانه در آگاه سازی مردم نقش مهمی دارد. اطلاع رسانی از فعالیت ها و خدمات مساجد زمینه ساز ایجاد نگاه مثبت در میان مردم نسبت به انقلاب و نظام می شود؛ بنابراین شما فعالان رسانه ای در تقویت این نگاه نقش بسزایی دارید.

 

در این مراسم از فعالان رسانه ای حوزه مسجد  تقدیر به عمل آمد.

 

پایان پیام/ 40