جشنواره «۹ ساله شده‌‌ام» با همکاری ستاد فهما برگزار می‌شود

جشنواره «۹ ساله شده‌‌ام» با همکاری ستاد فهما برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام آمره از برگزاری جشنواره «۹ ساله شده‌‌ام» ویژه جشن تکلیف دختران ۹ ساله با همکاری آموزش و پرورش و ستاد فهما خبر داد و گفت: جشن پایانی این جشنواره همزمان با مبعث رسول خدا(ص) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محسن آمره» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری جشنواره «۹ ساله شده‌‌ام» به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با همکاری اداره کل آموزش و پرورش کشور و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و ستاد اقامه نماز کشور برنامه جشن تکلیف دختران ۹ ساله این جشنواره را برگزار می کند.

 

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ادامه داد: با توجه به اینکه شیوع کرونا و محدودیت های حضور دانش آموزان در مدارس و مساجد مانع از برگزاری جشن های تکلیف برای دختران ما شده است، لذا برای رفع این خلاء این جشنواره را برای برگزاری مجازی آئین های رسیدن به سن تکلیف در دستور کار قرار دادیم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه حضرت فاطمه معصومه (س) الگوی دختران مسلمان هستند و حرم ایشان نمادی از حرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است، در نظر داریم در روز ۲۱ اسفند ماه همزمان با مبعث پیامبر ختمی مرتبت(ص) جشن همزمان تکیف دختران ۹ ساله را در آستان مقدس این بانوی بزرگوار (س) برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام آمره اضافه کرد: البته برای آنکه این آیین صرف یک روز و جشن نباشد، قالب جشنواره را طراحی کردیم که از ۱۲ بهمن تا ۲۰ اسفند این دختران ۹ ساله آموزش های متنوعی همچون احکام موردنیاز و نیز احکام مراجع تقلید را فرا می گیرند.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات متنوع در قالب جشنواره «۹ ساله شده‌‌ام» ابراز کرد: سه راه برای شرکت در این جشنواره پیش بینی شده است، نخست پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، دوم شبکه شاد که بستر آموزش مجازی دانش آموزان است و کانال جشن تکلیف آن و بستر سوم هم از طریق پیام رسان ایتا.

 

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره یا همان جشن همزمان جشنواره «۹ ساله شده‌‌ام» در روز مبعث رسول خدا(ص) با محدودیت و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 9