مراسم جشن به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)‌ به همت کانون «شهید سلیمانی» شیراز برگزار شد

مراسم جشن به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)‌ به همت کانون «شهید سلیمانی» شیراز برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
حجت الاسلام رضایی گفت: مراسم جشن به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)‌ و روز مادر و زن و همچنین سالروز تولد امام خمینی (ره) در مسجد «الرجاء» شیراز به همت کانون «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین رضایی»، ضمن تبریک فرارسیدن ایام میلاد حضرت زهرا (س) به تمام مادران و زنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز  گفت: مراسم جشن به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)‌ و روز مادر و زن و همچنین سالروز تولد امام خمینی (ره) در مسجد «الرجاء» شیراز به همت کانون فرهنگی هنری «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» برگزار شد.

کانون فرهنگی هنری «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» مسجد «الرجاء» شیراز با اشاره به اینکه این برنامه در راستای طرح ملی «ایران قوی» شکل گرفت، اظهار کرد:‌ این مراسم شب و شام میلاد بانوی ۲ عالم (س)، برگزار شد که در سخنران شب میلاد، حجت الاسلام «حمیدرضا حدائق»، امام جماعت مسجد «الرجاء» و حجت الاسلام «گودرزی»،‌ سخنران شام ولادت حضرت زهرا (س) بود.

وی تاکید کرد: این روز، روزی پر از خاطره و معنویت است، خاطراتی شیرین از مادران مهربان، فرزندان با محبت و همسران با وفا، تاکید کرد: این روز به یُمنِ زاد روز بانوی نمونه اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر نام گرفته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه «منصوریه» شیراز با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س)‌ بانویی است كه گل سرسبد تمام بانوان عالم محسوب می شوند، تنها زنی كه پدرشان و شوهرشان معصوم بودند و خودش نیز معصوم بوده و ایشان آنقدر بزرگوار بودند که پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب «اُم ابیها» دادند و این لقب به معنای آنست که ایشان كه برای پدرشان همچون مادر بودند.

وی افزود: در آیات و روایات در مورد احسان به والدین و به خصوص مادر بسیار سفارش شده و احسان، به والدین در کنار توحید و اطاعت از خداوند آمده  تا نشان دهد این کار، هم واجب عقلی و وظیفه‌ی انسانی هر فردی و  هم واجب شرعی است.

پایان پیام/ 130