مسابقات مدها متان در اولویت برنامه های قرآنی کانون ولایت

مسابقات مدها متان در اولویت برنامه های قرآنی کانون ولایت

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
ایوب عبدی نسب گفت: مسابقات قرآنی مدها متان یکی از برنامه های شاخص رواق نور است که اجرای این مسابقات در اولویت برنامه های قرآنی کانون فرهنگی هنری ولایت قرار داشته و بر همین اساس این مسابقات به صورت حضوری برگزار شد.

«ایوب عبدی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با بیان این مطلب که یکی از برنامه های طرح ملی ایران قوی، رواق نور است، گفت: مسابقات قرآنی مدها متان یکی از برنامه های شاخص رواق نور است که اجرای این مسابقات در اولویت برنامه های قرآنی کانون فرهنگی هنری ولایت قرار داشته و بر همین اساس این مسابقات به صورت حضوری برگزار شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت با اشاره به این که این مسابقات با توجه به شرایط کرونایی با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در مسجد الرسول برگزار شد، افزود: مسابقات قرآنی مدها متان در رشته های اذان و مکبری توسط ایمان عباس زاده مسئول فعالیت های قرآنی این کانون فرهنگی هنری برگزار شد.
 


 وی بیان کرد: در این مسابقات پسران زیر ۱۵ سال شرکت کرده و نفرات برتر به مرحله استانی مسابقات قرآنی مدها متان راه یافتند.


عبدی نسب ابراز کرد: مدها متان به معنای ۲ باغ خرم و سبز و نام بزرگترین رویداد قرآنی بچه های مسجد است و امسال چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی مدها متان در در حال اجرا است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های طرح ملی ایران قوی که ذیل رواق نور برگزار می‌شود، طرح تلاوت نور است که به همین منظور هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء یک صفحه از قرآن کریم توسط امام جماعت مسجد تلاوت می شود.
 
وی تاکید کرد: قرآن کریم راهنمای انسان برای رسیدن به سعادت و رستگاری است بنابراین باید از کودکی فرزندان خود را با این کتاب آسمانی آشنا و مانوس کنیم.


عبدی نسب اضافه کرد: فعالیت های قرآنی کانون فرهنگی هنری ولایت با هدف ترویج معارف قرآن، آشنایی و انس بیشتر نوجوانان و جوانان مسجدی با این کتاب مقدس برگزار می‌شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت ادامه داد: امیدواریم نوجوانان و جوانان ما از طریق انس با قرآن کریم بتوانند زندگی سعادتمند داشته و به قله های رفیع موفقیت دست یابند.


وی طرح سه شنبه های تکریم را یکی از برنامه های شاخص رواق همدلی برشمرد و افزود: یکی دیگر از برنامه های کانون در راستای طرح ملی ایران قوی، اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم است که تاکنون با اولویت تجلیل از خانواده های معظم شهدا و نخبگان فعال مسجدی برگزار شده است.


عبدی نسب ابراز کرد: علاوه بر این نیز طرح شنبه های کتاب که یکی از برنامه های شاخص رواق کتاب است هر هفته پس از اقامه نماز جماعت با معرفی یک کتاب توسط امام جماعت مسجد برگزار می‌شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت یادآور شد: همچنین جلسه توجیهی طرح ملی ایران قوی برای کانون های رابط فهمای منطقه ای با هدف پاسخ گویی و رفع مشکلات ثبت گزارش ها و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد برگزار شد.


وی در خاتمه عنوان کرد: طرح ملی ایران قوی علاوه بر فراهم کردن زمینه پویایی کانون های فرهنگی هنری مساجد، فرصت رقابت سالم کانون های مساجد با یکدیگر را نیز فراهم کرده است.

پایان پیام/ 586