طرح ملی «ایران قوی»، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی بچه‌های مسجد می‌شود

طرح ملی «ایران قوی»، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی بچه‌های مسجد می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام اختری با اشاره به نقش جوانان مسجدی در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز اجرای طرح ملی «ایران قوی»، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی استعدادهای بچه‌های مسجد به عنوان آینده‌سازان کشور است.

حجت الاسلام«محمد حسین اختری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان طرح ملی«ایران قوی»، را طرحی اثرگذار در شناسایی نیروهای متعهد، مبتکر، خلاق و هنرمند مسجدی دانست و اظهار کرد: شناسایی و رشد بچه های متخصص و خلاق کشور اقدامی ارزنده است، زیرا که لازم است آینده سازان کشور افرادی مومن، ولایت مدار و کاردان و متخصص باشند.

 

رئیس سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) با یادآوری نقش جوانان در شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در دوران قبل از انقلاب که امنیت و آرامش در کشور نبود، همین مساجد و جوانان مسجدی بودند، که در محلات مراقب اوضاع بودند و نقش آگاهی سازی مردم را بر عهده داشتند، در دوران دفاع مقدس هم همین بچه های مسجد بودند که نمایش بزرگ دفاع از کشور را در برابر دشمن که کل دنیا پشتیبانش بود، رقم زدند و با حماسه آفرینی ها و دفاع جانانه توانستند آن پیروزی ها را رقم بزنند.

 

حجت الاسلام اختری تاکید کرد: شهید باقری ها، باکری ها و سردار سلیمانی ها که در جبهه مبارزه با دشمن ایستادگی کردند و حماسه های بزرگی خلق کردند، بچه های مسجد بودند، و با معرفت، بصیرت، ولایت پذیری و ایمان به میدان آمدند و استعدادها و توانمندی های خودشان را به نمایش گذاشتند، امروز نیز جوانان مسجدی با تکیه بر دانش و فناروری های روز می توانند با شعار «ما می توانیم» در برابر دشمنان بایستند.

 

وی ادامه داد: جوانان امروز باید با الگوبرداری از جوانان مسجدی دیروز که در پای منابر مساجد، زمینه ساز شکوه و عزت کشور شدند و از افتخارات آنها دنیا انگشت به دهان و متحیر ماند و با بهره گیری از فرامین مقام معظم رهبری و تاکیدات معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه رشد و آبادانی و پیشرفت کشور را فراهم کنند.

 

این کارشناس دینی بر لزوم حمایت از ایده ها و ابتکارات بچه های مسجد تاکید و خاطرنشان کرد: امروز بچه های مسجد باید در عرصه های علم و فناوری، تحقیق و پژوهش فعالانه در صحنه باشند و هر کسی در هر رشته ای که تخصص و مهارت دارد، فرهیختگی خود را نشان دهد و بنابر فرموده رهبری جوانان نباید خودشان را دست کم بگیرند.

 

پایان پیام/ 40