۳۱طرح گلخانه ای به همت مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی در روستای خرماکلا قائمشهر افتتاح شد

۳۱طرح گلخانه ای به همت مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی در روستای خرماکلا قائمشهر افتتاح شد

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
۳۱ طرح گلخانه ای به همت مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی با اعتبار ۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اشتغال روستایی در مساحت ۲ هزار متر مربع و اشتغالزایی ۳۱ نفر در روستای خرماکلا قائمشهر به بهره برداری رسید. ‎

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با دستور ویدئو کنفرانسی دکتر حسن روحانی، رییس جمهور و با حضور«احمدحسین زادگان» استاندار مازندران، فرماندار قائم شهر و مدیران استانی و شهرستانی امروز(۲۰بهمن)  همزمان 142 هزار طرح اشتغال روستایی و عشایری در سراسر کشور افتتاح شد که ۳۱ طرح گلخانه ای از این تعداد به روستای خرماکلا شهرستان قائمشهر اختصاص داشت. این طرح ها با اعتبار 1 میلیارد و 640 میلیون تومان از محل اعتبارات اشتغال روستایی در مساحت ۲ هزار متر مربع و اشتغالزایی ۳۱ نفر در محل اجرای طرح به بهره برداری رسید. ‎

«ولی الله نادعلیزاده» درخصوص این شیوه اشتغالزایی در روستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری با بیان اینکه تلاش داریم تا نوروز۱۴۰۰گلخانه های خرماکلا به ۲۰۰واحد برسد، گفت: از سال ۹۶ طرح توجیه اقتصادی و بهره‌وری در مترمربع به همت اعضای کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی و با همراهی دهیار خرماکلا در دست اجراست.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهید گرائیلی مسجد النبی(ص) خرماکلا قائم شهر افزود:تاکنون بیش از ۴۰ واحد آغاز به کار کردند، تا قبل از نوروز1400 حدود ۱۰۰ واحد گلخانه احداث خواهد شد و برای ۱۰۰ واحد دیگر برنامه‌ریزی داریم.

 

وی عنوان طرح کارآفرینی این کانون را «هرخانه یک گلخانه» اعلام کرد و خاطرنشان شد: تامین رفاه زندگی برای مردم روستا و اشتغالزایی سبب ماندگاری آنان در روستاها و مهاجرت معکوس به روستا خواهد شد.

 

پایان پیام/ 286