روایت متفاوت بچه‌های مسجد از پیروزی انقلاب در فیلم کوتاه «آرمان»

روایت متفاوت بچه‌های مسجد از پیروزی انقلاب در فیلم کوتاه «آرمان»

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
اخوت با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري شهيد ابوالحسن تجربي گفت: در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، فيلم کوتاه آرمان به همت اعضاي اين کانون توليد شده و روايتي متفاوت از اتفاقات آن دوران را روایت می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «محمدابراهیم اخوت» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، از تولید فیلم کوتاه به همت بچه‌های مسجد و کانون فرهنگی «شهید ابوالحسن تجربی» در جنوب فارس خبر داد.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: این فیلم کوتاه «آرمان» نام دارد و روایتی جدید از اتفاقاتی است که در آستانه وقوع انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، از تلاش های انقلابیون تا ظلم و ستم ساواک.

 وی گفت: در نمونه‌های مشابهی که با این موضوع تولید شدند عموما داستان از زبان خبرنگار یا عکاسی است که تلاش می‌کند گزارشی از شرایط خاص آن دوره و سختی‌های مردم و شکنجه ساواک تهیه کند اما فیلم کوتاه آرمان از نقطه نظری جدید مبادرت به توصیف انقلاب اسلامی کرده است.

 

اخوت تصریح کرد: این فیلم به همت کانون «شهید ابوالحسن تجربی» و گروه هنری «منجی» در جنوب استان فارس، شهرستان لارستان تولید شده است و مهمترین ویژگی آن مردمی بودن‌اش است، عوامل تولید این فیلم با اینکه به صورت تخصصی فیلم‌سازی نکردند و در واقع حوزه فعالیت و کار متفاوتی دارند اما بنا بر علاقه و ادای دین به انقلاب اسلامی اقدام به تولید این فیلم کوتاه کردند.

گفتنی است کارگردان و فیلم نامه نویس این اثر«محمدجعفر خداوند دوست» بوده و در کنار شغل اصلی خود به عنوان برق‌کار صنعتی وارد عرصه فیلم سازی شده است، همچنین فیلم‌برداری فیلم کوتاه آرمان به عهده «فرزاد عباسیان» بود که او نیز در کنار شغل اصلی خود و ارایه خدمات رایانه‌ای به حوزه فیلم سازی وارد شده است، اما «حسین رازی» نیز به عنوان تدوین‌گر در این فیلم کوتاه نقش آفرین بود، او یک معلم است اما دغدغه های هنری دارد. همچنین «یاسر فاقدی» نیز دانشجوی خلبانی است اما از علاقه مندان عرصه فیلم و بازیگری است و نقش اول این فیلم کوتاه را ایفا کرده است.

پایان پیام/ 9