مشارکت حداکثری کانون های مساجد استان زنجان در «طرح ایران قوی»

مشارکت حداکثری کانون های مساجد استان زنجان در «طرح ایران قوی»

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
حجت الاسلام یارمحمدی به مشارکت حداکثری کانون های مساجد استان زنجان در طرح ایران قوی اشاره کرد و گفت: امسال با تلاش کانون های مساجد، استان زنجان به رتبه ۱۲ کشوری ارتقاء یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان امروز در آیین اختتامیه طرح ایران قوی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و رابطان فهما برگزار شد، اظهار کرد: طرح ملی «ایران قوی» ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) از هفته دفاع مقدس تا 22 بهمن ماه در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به اینکه طرح ایران قوی در چهار موضوع «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» برگزار شد، ادامه داد: این طرح بستری برای رقابت سازنده بین کانون های مساجد کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه این رقابت سازنده سال گذشته با عنوان طرح فهما اجرا شد، گفت: این رقابت امسال با عنوان طرح ایران قوی استمرار یافت.

 

به گفته این مقام مسئول، سال گذشته استان زنجان در این طرح رتبه 24 کشوری را داشت که امسال با تلاش کانون های مساجد استان به رتبه 12 کشور ارتقاء یافتیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان ادامه داد: بودجه اختصاصی به کانون های مساجد براساس امتیاز کسب شده توسط کانون های مساجد در این طرح است.

 

وی با یادآوری اینکه 60 درصد کانون های مساجد استان زنجان روستایی است، افزود: بیشتر کانون های روستایی استان با مشکل اینترنت مواجه بودند و همین موجب شد ثبت اطلاعات این کانون ها با مشکل مواجه باشد ولی با همکاری کارکنان فهما در استان و رابطین فهما اطلاعات مربوط به این کانون ها ثبت شد.

 

این مقام مسئول در ادامه به جشنواره فرهنگی، هنری روستا و عشایر شمالغرب با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به میزبانی زنجان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی با نقاط قوت و ضعف فرهنگ و هنر روستا و عشایر، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن کاستی‌ها، ارائه دستاوردها و عملکرد هنرمندان و معرفی آثار و تولیدات و ایده‌های برتر فرهنگی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: از بچه های مساجد استان زنجان درخواست داریم تا در این جشنواره که به میزبانی زنجان برگزار می شود، مشارکت فعال داشته باشند.

 

پایان پیام/ 73