جشن ۲۲ بهمن به همت کانون «شهید سلیمانی» برگزار شد

جشن ۲۲ بهمن به همت کانون «شهید سلیمانی» برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
مراسم جشن ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی توسط کانون فرهنگی هنری «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» مسجد «الرجاء» شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مراسم جشن ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی توسط کانون فرهنگی هنری «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» مسجد «الرجاء» شیراز در راستای طرح ملی «ایران قوی» برگزار شد، در این مراسم حجت الاسلام «حمیدرضا حدائق»، در جمع نمازگزاران با اشاره به آیه شریفه 30 سوره مبارکه «فصلت» گفت: در این آیه طبق گفته مفسرین و علما آیه مهدوی نیز به شمار می رود، از این رو منتظران حضرت ولی عصر (عج) باید به این آیه توجه ویژه ای داشته باشند، یکی از ویژگی های منتظران حضرت بندگی است، یاران امام زمان (عج) این است که به وظایف بندگی به خوبی عمل کنند همچنان که یاران حضرت سیدالشهدا (ع) اینچنین بودند.

امام جماعت محترم مسجد «الرجاء» شیراز اضافه کرد: خداوند در این آیه پندهایی را به مسلمانان بیان می فرماید که به درد امروز اقشار مردم می خورد، قرآن کریم برای هر روز بشریت برنامه دارد، انسان روزانه با مشکلاتی رو به رو می شود که اگر ایمان به خداوند داشته باشد قطعا بر مشکلات فائق خواهد آمد هرکس در هر زمانه ای به دستور خداوند عمل کند به موفقیت دست پیدا خواهد کرد اما اگر کسی از آنان سرپیچی کند قطعا چوب آن را خواهد خورد.

مدیر حوزه علمیه «منصوریه» شیراز تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید «ای مردم اگر می خواهید به رستگاری برسید، بگویید پروردگار ما الله است»، در جامعه امروز مشاهده می کنیم که برخی افراد به خاطر مقام و جایگاه خود در شرایطی سکوت می کند درحالی که ویژگی انسان مومن اعتقاد و باور قوی است.

وی، استقامت در مسیر عقیده را رمز پیروزی انسان مومن دانست و عنوان کرد: باید به اعتقاد خود ثابت قدم باشیم، نباید ترس از دشمن و از دست رفتن مال داشته باشیم، پیامبر اکرم(ص) نیز در صدر اسلام از سوی قریش با مشکلات اقتصادی دشواری رو به رو شدند، اما با این تحریم سخت باز هم ایستادگی کردند و پس از سه سال تحریم شکسته شد و مشرکین قریش نیز شکست خوردند.

مسئول قرارگاه «عمار» حوزه علمیه «منصوریه» شیراز، با بیان اینکه کار دشمن دشمنی و عناد است، خاطرنشان کرد: دشمن در صدد از بین بردن اعتقادات است، اما اگر بر سر اعتقاد خود بایستیم و پای بند باشیم قطعا دشمن را شکست می دهید، البته تحریم های ظالمانه و فشار اقتصادی دشوار است، اما خداوند می فرماید اگر اعتقاد دارید که مسیر صحیح است پای آن بمایند.

وی در خصوص انقلاب اسلامی نیز افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی در این 42 سال نشان داد که ملت ایران علی رغم همه تحریم ها به خوبی پای اعتقادات خود ایستادگی کردند، همچنین پیروزی در دفاع مقدس نیز نتیجه ماندن پای اعتقادات بود.

حجت الاسلام حدائق تاکید کرد: اگر انسان در مسیر خود استقامت کند، نتیجه خواهد گرفت، اینکه برخی مسئولان آمریکایی می گویند دیگر تحریم بر ایران اثر ندارد نتیجه ایستادگی ملت ایران است، استقامت و ایستادگی ملت ایران تحریم ها را شکست می دهد و دشمن را به زانو در می آورد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید کسانی که به اوامر و نواهی خدا عمل می کنند، ملائکه بر آنان نازل می شود و وظیفه آنان این است که به انسان بشارت می دهند ترس را از خود دور کنید، امروز مشاهده می کنیم که وقتی یک افسر عالی رتبه آمریکایی به دستان سربازان جمهوری اسلامی اسیر می شود خود را خیس می کند، اما جمهوری اسلامی به برکت اهل بیت (ع) و ایستادگی مردم خود نشان داد که هیچ ترسی از ابرقدرت ها ندارد چراکه پای اعتقادخود ایستاده است.

 

پایان پیام/ 130