عوامل پیشتازی کانون فرهنگی هنری «شاه خراسان» در طرح ملی «ایران قوی»

عوامل پیشتازی کانون فرهنگی هنری «شاه خراسان» در طرح ملی «ایران قوی»

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
کانون فرهنگی هنری «شاه خراسان» در جوار مسجد «امام حسن مجتبی(ع)» با فعالیت‌هایی همچون آموزش و توانمندسازی بچه‌های مسجد، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌سازی برای انس مسجدی‌ها با قرآن و عترت تا کنون توانسته جزء پیشتازان طرح ملی «ایران قوی» باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملی «ایران قوی» که در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت ایران قوی و شناسایی و به منظور شناسایی و رشد استعداد بچه های مسجد در این عرصه، از هفته گرامیداشت دفاع مقدس در چهار محور قرآن و سیره اهل بیت «علیهم السلام»، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی آغاز شده بود، همزمان با یوم الله 22 بهمن به کار خود پایان داد تا ارزیابی و داوری فعالیت بچه های مسجد در آن آغاز و نهایتا برترین های کانون های فرهنگی هنری مساجد در این طرح در 18 اسفند ماه همزمان با سالروز تاسیس ستاد فهما معرفی و تقدیر شوند.

 

اگرچه تا پایان ارزیابی و داوری فعالیت ها امکان تشخیص کانون های برتر وجود ندارد اما تا امروز و با امتیاز کسب شده از طریق ثبت فعالیت ها برخی کانون ها پیشتاز این رقابت مومنانه بوده اند.

 

کانون فرهنگی هنری «شاه خراسان» در جوار مسجد «امام حسن مجتبی(ع)» واقع در استان بوشهر، شهرستان دشتستان تا امروز (شنبه، 25 بهمن ماه) با کسب 17208 امتیاز توانسته در جایگاه سوم کانونی در طرح ملی ایران قوی جای بگیرد؛ از این رو، مروری داریم بر فعالیت های این کانون فرهنگی هنری روستایی و پیشتاز در رقابت ایران قوی.

 

قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، فعالیت های اجتماعی، برنامه های هنری، ورزش و سلامت، شبکه سازی و فضای مجازی و کتاب و کتابخوانی ازجمله محورهایی است که بچه های مسجد به همت کانون فرهنگی هنری «شاه خراسان» در آنها مشارکت و فعالیت دارند.

 

برگزاری کلاس های قرآن در رشته های متنوع شامل روخوانی و روانخوانی و تفسیر ذیل محور قرآن و عترت، ویژه گروه های سنی مختلف و نیز خواهران و برادران، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه های کتاب در مناسبت های ملی مذهبی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اجرای طرح «شنبه های کتاب» ازجمله فعالیت هایی است که به حضور قدرتمند کانون فرهنگی هنری «شاه خراسان» در طرح ملی «ایران قوی» کمک کرده است.

 

انجام فعالیت های اجتماعی همچون برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی و مقابله با آسیب های اجتماعی، اجرای طرح های مرتبط با آموزش و توانمندسازی بچه های مسجد شامل برگزاری دوره های تقویتی درسی و مهارت های هفتگانه رایانه ای، اعتقادی و اخلاقی و مهارتی و نیز فعالیت های شبکه سازی و فضای مجازی همچون تشکیل هیئت اندیشه ورز و شناسایی و تشکیل هسته های فرهنگی، تولید محتوای فضای مجازی نیز به قرار گرفتن این کانون مسجدی در جایگاه سوم کانون های پیشتاز موثر بوده است.

 

فعالیت های هنری بچه های مسجد با بستر فراهم شده این کانون مسجدی نیز در این پیشتازی آن اثرگذار بوده است، چنان که دوره های آموزش تصویرسازی، کاریکاتور، سرود، نقاشی، تولیدات هنری، تواشیح، مداحی، عکاسی، تئاتر و نمایشنامه نویسی در این کانون برگزار شده و می شود و فرصت کشف و رشد استعدادهای هنری بچه های مسجد را فراهم کرده است.

 

اگرچه ورزش و سلامت از محورهای چهارگانه طرح ملی ایران قوی نیست، اما کانون روستایی «شاه خراسان» به فعالیت بچه های مسجد در رشته های مختلف ورزشی توجه دارد و می کوشد از این مجرا آنها را به سایر فعالیت ها نیز جلب کند.

پایان پیام/ 9