لازمه موفقیت کانون های مساجد، برنامه محور کردن این مراکز است

لازمه موفقیت کانون های مساجد، برنامه محور کردن این مراکز است

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
احمدخانی کانون های مساجد را بستری برای شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری جوانان خواند و گفت: لازمه موفقیت کانون های مساجد، برنامه محور کردن این مراکز است.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اظهار کرد: برای هدفمند کردن فعالیت کانون های مساجد باید برنامه محور حرکت کرد.

 

محمدربیع احمدخانی به اهدافی که در طرح ایران قوی دنبال می شود اشاره کرد و گفت: این طرح زمینه ای فراهم کرد تا استعداد اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شناسایی و تقویت شود.

 

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان شاهد بروز و ظهور کانون های فرهنگی و هنری بسیار فعال در سطح روستاها هستیم، ادامه داد: کانون فرهنگی و هنری شمس روستای قزل بلاغ توانسته نوجوانان و جوانان روستا را جذب کند و با برپایی نمایشگاه صنایع دستی به معرفی دستاوردهای کانون پرداخته است.

 

این مقام مسئول به ظرفیت های موجود در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: کانون های فرهنگی و هنری در روستاها با حداقل امکانات کارهای بزرگی در عرصه فرهنگی و هنری انجام می دهند.

 

احمدخانی بر ضرورت همراهی دستگاه های فرهنگی و هنری برای شناسایی استعدادهای بچه های روستایی با استفاده از ظرفیت مساجد تاکید کرد و افزود: کانون های مساجد بستر مناسبی برای شناسایی استعدادهای هنری و هدایت این ظرفیت ها ایجاد کرده است.

 

به گفته وی،  در اوج شیوع ویروس کرونا نیز شاهد حضور در صحنه مساجد بودیم، کرونا نیز نتوانست کانون های فرهنگی و هنری مساجد را محدود کند.

 

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در پایان بر برنامه ریزی منسجم و هدفمند از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای کسب موفقیت در طرح های ملی کانونی تاکید کرد.

پایان پیام/ 73