کارآفرینی و اشتغال در اولویت برنامه های کانون امام صادق (ع)

کارآفرینی و اشتغال در اولویت برنامه های کانون امام صادق (ع)

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
محبوبه جبالبارزی گفت: یکی از اولویت های اصلی این کانون فرهنگی هنری برگزاری دوره های کارآفرینی و فراهم کردن زمینه اشتغال بانوان بی سرپرست است.

«محبوبه جبالبارزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به فعالیت ها و برنامه های کانون امام صادق (ع)، گفت: یکی از اولویت های اصلی این کانون فرهنگی هنری برگزاری دوره های کارآفرینی و فراهم کردن زمینه اشتغال بانوان بی سرپرست است.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) عنبرآباد افزود: در همین راستا اقدام به برگزاری دوره های آموزش هنرهای دستی از جمله کار با مس، پته دوزی و قالی بافی کرده ایم و به لطف خداوند تاکنون زمینه اشتغال تعدادی از بانوان عضو کانون فراهم شده است.


وی بیان کرد: از طریق تعامل با اداره فنی و حرفه ای شهرستان عنبرآباد به کار آموزان رشته قالی بافی گواهی معتبر پایان دوره قالی بافی اعطا می شود.


جبالبارزی ادامه داد: این دوره های آموزشی با هدف کارآفرینی و خودکفایی زنان بی سرپرست برگزار می‌شود تا با فروش این صنایع بتوانند به بهبود اقتصاد خانواده کمک کنند.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) عنبرآباد ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری، برگزاری دوره های آشنایی با سبک زندگی اسلامی ویژه نوجوانان و جوانان است که در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می شوند.


جبالبارزی اضافه کرد: در حوزه فعالیت های قرآنی، هر شب پس از اقامه نماز جماعت طرح تلاوت نور اجرا می شود و بر همین اساس هر شب یک صفحه از قرآن کریم توسط امام جماعت مسجد برای نمازگزاران قرائت می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) عنبرآباد اظهار کرد: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به مناسبت های مختلف با اجرای طرح کمک مومنانه، به نیازمندان سطح محله خدمت رسانی کرده ایم، این خدمات شامل توزیع سبد غذایی، گوشت قربانی و نیز توزیع پوشاک و لباس بوده است.


وی یادآور شد: کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع)، مجری مراسم اعتکاف در سطح شهرستان بود اما از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی این مراسم نیست تصمیم داریم هزینه آن را صرف کمک به نیازمندان و محرومین کنیم.


جبالبارزی ادامه داد: به همین منظور سعی داریم از طریق جلب کمک های مومنانه معتکفینی که سال های گذشته در مراسم اعتکاف حضور داشتند، مایحتاج مورد نیاز خانوارهای نیازمند و بی بضاعت را تهیه کرده و در بین آنها توزیع کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) عنبرآباد با اشاره به این که بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری است، ابراز کرد: به مناسبت حلول ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) مسجد فضاسازی شده و هر شب ویژه برنامه سخنرانی و مولودی خوانی در مسجد اجرا می شود.


وی اضافه کرد: علاوه بر این نیز تاکنون در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شنبه هر هفته یک کتاب مفید و ارزشمند توسط امام جماعت مسجد به نمازگزاران معرفی می شود.


جبالبارزی اظهار کرد: همچنین از آغاز طرح ملی سه شنبه های تکریم تاکنون از خانواده های معظم شهدا، نخبگان و فعالان مسجدی تجلیل شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع) عنبرآباد در خاتمه تاکید کرد: هدف از اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی جذب سنین مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان به مسجد بوده تا از این طریق اوقات فراغت آنها را غنی کنیم.

پایان پیام/ 586