ویژه‌برنامه‌های مساجد در ماه رجب/ از اجرای پویش «به شکرانه آزادی» تا برگزاری جشن‌های مبعث

ویژه‌برنامه‌های مساجد در ماه رجب/ از اجرای پویش «به شکرانه آزادی» تا برگزاری جشن‌های مبعث

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به طراحی بسته برنامه متنوع فرهنگی و مذهبی ویژه مساجد، به مناسبت ماه رجب، گفت: راه‌اندازی پویش «به شکرانه آزادی»، پخش زیارت امین‌الله از مساجد و قرائت زیارت وارث بخشی از این برنامه‌ها است.

 
حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به طراحی ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی در مساجد به مناسبت ماه رجب اظهار کرد: آذین بندی و چراغانی مساجد و محلات، برگزاری جشن های اعیاد این ماه در محوطه بیرونی مساجد، انتشار سخنرانی ائمه جماعات مرتبط با ایام ولادت در این ماه و مولودی های پرمحتوی در گروه یا کانال مجازی مسجد از جمله این برنامه ها است.
 
 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به پخش زیارت امین الله از مأذنه مساجد در سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) بیان کرد: همچنین، به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب(س) نیز از خانواده های شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمده و مراسم ام داود با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در مساجد برگزار می شود.
 
 
حجت الاسلام ذاکر ادامه داد: با توجه به اینکه 14 اسفند ماه روز «احسان و نیکوکاری و روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه» است، از بانیان، خیرین و فعالان قرض الحسنه ی مساجد تقدیر به عمل می آید و فرهنگ قرض الحسنه به منظور مشارکت حداکثری مردم مورد توجه قرار می گیرد.
 
 
 
وی همچنین از راه اندازی پویش «به شکرانه آزادی» به مناسبت 25 رجب(19 اسفند) سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد و گفت: این پویش به منظور جمع آوری هدایای مردمی جهت آزاد کردن یک یا چند زندانی برگزارو همچنین در این روز سوگواره باب الحوائج(ع) در مساجد برپا می شود و پادکست صوتی سخنرانی ائمه جماعت مساجد و مداحی مرتبط با شهادت امام موسی کاظم(ع) در کانال یا گروه مجازی مسجد انتشار می یابد.
 
 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امورمساجد با اشاره به برگزاری جشن عید مبعث در مساجد گفت: چراغانی و آذین بندی محله و مساجد، برگزاری مراسم جشن عید مبعث در محوطه بیرونی مسجد در روز عید و برگزاری جشن تکلیف ویژه پسران با هماهنگی مدارس اطراف مساجد، بخشی از برنامه های تدارک دیده شده در این مناسبت دینی است. همچنین، به مناسبت 22 اسفند روزبزرگداشت شهدا، یادواره شهدا در مساجد برگزار می شود و از خانواده های معظم شهدای مسجد تجلیل به عمل می آید.
 

پایان پیام/ 40