برگزاری دوره های مجازی نهج البلاغه خوانی در صدر فعالیت ها

برگزاری دوره های مجازی نهج البلاغه خوانی در صدر فعالیت ها

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
زینب بختیاری گفت: برگزاری دوره های نهج البلاغه خوانی با هدف ترویج معارف این کتاب ارزشمند در صدر فعالیت های کانون قرار دارد و در همین راستا در هر دوره به تفکیک خطبه ها، حکمت ها و نامه های نهج البلاغه در گروه مجازی کانون  منتشر می شود.

«زینب بختیاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در خصوص فعالیت های کانون حضرت علی اکبر (ع)، گفت: با توجه به شرایط کرونایی بخش قابل توجهی از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی کانون در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) اسفندقه جیرفت افزود: برگزاری دوره های نهج البلاغه خوانی با هدف ترویج معارف این کتاب ارزشمند در صدر فعالیت های کانون قرار دارد و در همین راستا در هر دوره به تفکیک خطبه ها، حکمت ها و نامه های نهج البلاغه در گروه مجازی کانون  منتشر می شود.


وی بیان کرد: انتظار داریم در پایان این دوره ها، شرکت کنندگان با معارف نهج البلاغه، این کتاب ارزشمند که برگرفته از کلام مولا امیرالمومنین (ع) است آشنا شده و درس های آن را سر لوحه کار و زندگی خود قرار دهند.


بختیاری ابراز کرد: در حوزه فعالیت های قرآنی نیز دوره آموزش کتاب تفسیر آیات قرآن کریم نوشته قرائتی توسط امام جماعت مسجد به صورت مجازی در حال برگزاری است.


مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) اسفندقه جیرفت ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، ترویج معارف قرآن کریم در بین نوجوانان و جوانان است.


وی اضافه کرد: همچنین طرح تلاوت نور نیز روزانه اجرا می شود به این ترتیب که هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء یک صفحه از کلام الله مجید توسط امام جماعت مسجد برای نمازگزاران تلاوت می شود.


بختیاری اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اهالی محله مسجد است و به همین منظور طرح شنبه های کتاب را برگزار می کند.


مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) اسفندقه جیرفت بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا این طرح به صورت مجازی اجرا می شود و بر همین اساس شنبه هر هفته یک کتاب مفید از کتاب های موجود در کتابخانه کانون در بین اقامه نماز مغرب و عشاء توسط امام جماعت مسجد معرفی می شود.


وی افزود: بخشی از فعالیت های کانون به ورزش اختصاص داده شده و به همین منظور با جذب نوجوانان و جوانان و نیز با محوریت امام جماعت مسجد، تیم فوتبال کانون راه اندازی شده است.


بختیاری ابراز کرد: علاوه بر این نیز از ابتدای آغاز طرح ملی سه شنبه های تکریم تاکنون سعی کرده ایم که در قالب اجرای این طرح از خانواده های معظم شهدا تجلیل کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) اسفندقه جیرفت یادآور شد: بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی از سایر برنامه های کانون است که متناسب با اعیاد و یا شهادت ها، مراسم برگزار می‌شود.


وی در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم با اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و ورزشی بتوانیم زمینه حضور فعال نوجوانان و جوانان به مسجد را فراهم کرده و اوقات فراغت آنها را غنی کنیم.

پایان پیام/ 586