تجلیل از برترین‌های آئین نوگلان حسینی با حضور رئیس ستاد فهمای کشور

تجلیل از برترین‌های آئین نوگلان حسینی با حضور رئیس ستاد فهمای کشور

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
سعادتی با اعلام برگزاری اختتامیه چهاردهمین «آئین تجلیل از نوگلان حسینی» با حضور حجت‌الاسلام دکتر ارزانی، گفت: استعدادیابی در رشته‌های مختلف از میان ظرفیت‌های جوان و نوجوان، از اولویت‌ها و برنامه‌های ستاد فهما است.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری مراسم اختتامیه چهاردهمین «آئین تجلیل از نوگلان حسینی» خبر داد و اظهار کرد: این آئین به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تولیت فرهنگسرای اندیشه و همکاری نهادهای فرهنگی همچون ستاد فهما و خانه مداحان با هدف استعدادیابی در عرصه نغمه های آسمانی و مداحی در رده دانش آموزی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهمای کشور ادامه داد: این رویداد، فرصت آموزش و کشف استعدادهای جدید مداحی را ایجاد می کند همچنین، حضور داوران مجرب در این آئین امکان انتقال تجارب پیشکسوتان عرصه مداحی به نسل آینده را فراهم و به تربیت این نسل و نیز غنی سازی محتوای مداحی ها و مرثیه سرایی ها کمک می کند.

 

وی درباره کیفیت مشارکت ستاد فهمای کشور در برگزاری این آئین، بیان کرد: این ستاد هم در اطلاع رسانی در بین بچه های مساجد و کانون های فرهنگی هنری و هم در اجرای آئین و نیز در انتخاب داوران همکاری دارد. تامین جوایز به منظور تقدیر از برترین ها هم از دیگر ابعاد همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با «آئین تجلیل از نوگلان حسینی» است.

 

سعادتی از حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد فهمای کشور در اختتامیه چهاردهمین «آئین تجلیل از نوگلان حسینی» خبر داد و ابراز کرد: استعدادیابی در رشته های مختلف از میان ظرفیت های جوان و نوجوان، از اولویت ها و برنامه های ستاد فهما است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهمای کشور اضافه کرد: در این راستا در برخی عرصه های ورود و فعالیت مستقیم داریم همچون نمایش، فیلم، هنرهای تجسمی، ادبیات و شعر و نویسندگی و ... که برای هر یک رواقی مستقل طراحی شده تا کانون های فرهنگی هنری و بچه های مسجد در آنجا تخصصی فعالیت کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: اما در برخی عرصه ها همچون مداحی ورودمان غیرمستقیم است همچون عرصه مداحی که از طریق ارتباط با آموزش و پرورش و نیز سازمان فرهنگی هنری شهرداری نسبت به آن اقدام کرده ایم. یا برگزاری مسابقات متنوع قرآنی که با سازمان هایی همچون اوقاف و امور خیریه و دارالقرآن و ... همکاری داریم.

 

 

 

 

پایان پیام/ 9