مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله «سید محمد ضیاءآبادی» در مسجد جامع بازار تهران

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله «سید محمد ضیاءآبادی» در مسجد جامع بازار تهران

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین تهرانی گفت: مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله ضیاءآبادی، امروز در شبستان چهلستون مسجد جامع بازار تهران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین تهرانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم سوگواری شهادت حضرت امام علی بن محمد الهادی (ع) در روز دوشنبه، 27 بهمن ماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد جامع بازار تهران برگزار می شود، اظهار کرد: نماز جماعت و برنامه های هفتگی و مناسبتی در این مسجد در دوره شیوع ویروس کرونا مطابق با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شده است و برنامه امروز نیز بر همین منوال برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد جامع بازار تهران (واقع در تهران، خیابان 15 خرداد غربی، نرسیده به خیابان پامنار) افزود: مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی، استاد اخلاق، مفسر قرآن کریم و امام جماعت مسجد علی بن الحسین (ع) تهران، امروز، 27 بهمن ماه و همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) در شبستان چهلستون مسجد جامع بازار تهران برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: مراسم ترحیم مرحوم آیت الله ضیاءآبادی از سوی جمعی از ائمه جماعات مساجد و علمای تهران از جمله حجج اسلام والمسلمین سید محمد حسین سبط الشیخ، علی مسجد جامعی، سید محسن سبط الشیخ، علیرضا تهرانی و محمد سعید طهرانی برگزار می شود.

 

تهرانی در ادامه با بیان اینکه آیت الله ضیاءآبادی هم در حوزه امامت جماعت و مدیریت مسجد و هم در حوزه تربیت شاگردان، جزو علمای بسیار موفق بودند، گفت: درس اخلاق ایشان نیز در یک مسجد برگزار می شد که به نوبه خود مقوم جایگاه مسجد در حوزه تربیت اخلاقی افراد است.

 

یادآور می شود، آیت‌الله سیدمحمد ضیاء‌آبادی، استاد اخلاق، مفسر قرآن کریم وامام جماعت مسجد علی بن الحسین (ع) تهران، ۲۰ بهمن ماه دعوت حق را لبیک گفت.

پایان پیام/ 397