تفاهم همکاری ستاد فهمای کشور با حوزه هنری/ مجموعه نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد رونمایی می‌شود

تفاهم همکاری ستاد فهمای کشور با حوزه هنری/ مجموعه نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
سعادتی از انعقاد تفاهم همکاری ستاد فهمای کشور با حوزه هنری خبر داد و گفت: در این جلسه از مجموعه ۵۰ اثری نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد رونمایی و فراخوان پانزدهمین دوره «تئاتر بچه‌های مسجد» اعلام می‌شود.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از انعقاد تفاهم همکاری ستاد فهمای کشور با حوزه هنری انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم همکاری فردا (سه شنبه، 28 بهمن ماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد فهما و «محمدمهدی دادمان»، رئیس حوزه هنری منعقد می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور (فهما) تصریح کرد: یکی از مهمترین سرفصل های این تفاهم نامه، خطابه رهبری به نهادهای انقلابی فرهنگی به منظور هم افزایی است تا از ظرفیت دستگاه های فرهنگی انقلابی کشور در رسیدن به اهداف نظام اسلامی در برنامه پنج ساله توسعه و برنامه های مصوب سالانه مجلس و ... استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه ستاد فهما با حوزه هنری اهداف مشترکی دارد، گفت: اهدافی همچون شناسایی استعدادهای هنری و بهره گیری از ظرفیت هنرمندان، آموزش و توانمندسازی استعدادهای جوان و نوجوان، برگزاری رویدادها و جشنواره ها و نهایتاً تولید آثار که همکاری و هم‌افزایی این دو نهاد می تواند منشاء برکات بسیار در این زمینه شود چنان که در گذشته و در پی همکاری صورت گرفته توانستیم آلبوم سرود «صدای اربعین» را تولید کنیم و سرودهای آن در ایام اربعین حسینی در مسیرهای راهپیمایی به صورت میدانی اجرا شد.

 

سعادتی اضافه کرد: همچنین است، برگزاری جشنواره تئاتر بچه های مسجد با همکاری حوزه هنری که منشاء آثار بسیار شد. اکثر شرکت کنندگان در این جشنواره از بچه های مساجد و گروه های کانونی بودند که از نظر شرکت و کسب رتبه جایگاهی مطلوب داشتند.

 

وی تاکید کرد: در پی این تجارب مثبت و موفق، امسال وارد تفاهم همه جانبه با حوزه هنری شدیم تا در لایه های مختلف اعم از آموزش، تولید اثر و ... همکاری داشته باشیم.

 

سعادتی درباره برنامه های پیش بینی شده برای نشست انعقاد تفاهم همکاری میان ستاد فهما و حوزه هنری، خاطرنشان کرد: تقدیر از برگزیدگان جشنواره نمایشنامه نویسی «گلدسته های سفید»، رونمایی از مجموعه 50 اثری این نمایشنامه ها که محتوای فاخر برای خلق و اجرای نمایش مطلوب مسجدی را در اختیار بچه های مسجد قرار می دهد و نیز اعلام فراخوان پانزدهمین دوره «تئاتر بچه های مسجد» از جمله برنامه های این جلسه است.

 

پایان پیام/ 9